№ 10, 2011

4 листопада 2011 - Администратор
article200.jpg
Педагогічна хроніка
Хроменко І. А.
Всеукраїнський семінар учителів
світової літератури "Шекспір в парадигмі шкільної освіти". . . . . . .2
Храброва Г. Українське щекспірознавство. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4

Дистанційний тренінг
Хроменко І. А. Особливості використання технології
проблемного навчання на уроках літератури. Заняття № 6. . . . . . .5

Із скарбнички педагогічних знахідок
учасників дистанційного тренінгу
Роботи А. Химинець, Л. Соломки, О. Діденко
. . . . . . . . . . . . . .13

11-клас — на відмінно!
Гузь О. О.
Орієнтовне поурочне планування уроків світової
літератури. 11 клас. Академічний рівень.
Теми: Творчість Рільке, Аполлінера, Гарсіа Лорки. . . . . . . . . . . . . .18

Фахові проблеми
Богосвятська А. І.
Сучасні типи уроків світової літератури:
пошук, натхнення, фантазія. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37

Методичне розмаїття
Козієва В. В.
"Людина або все, або ніщо"
Компаративний аналіз вирішення проблеми сенсу життя людини
у часовому та полікультурному просторі: Гете "Фауст" —
епоха Просвітництва, Ян Шванкмайєр "Урок Фауста" —
сюрреалізм ХХ ст. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42

Глібовець В. В. "Пісня про Роланда" і "Слово о полку Ігоревім"
як пам'ятки середньовічного героїчного епосу.
Із практики порівняльного аналізу художніх творів. . . . . . . . . . . . .44

Кашуба Є. "Дволикий Янус". Урок за біоадекватною
технологією навчання. 6 клас. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Котова І.С.
Конспект інтегрованого уроку світової літератури
та етики. 5 клас. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49

Факультатив
Янкович О. В., Ханчук І. Д.
Матеріали до факультативу
"Романтизм у контексті світового літературного процесу"
(світова та українська література) Заняття № 4. . . . . . . . . . . . . . . .51

Нариси з історії світової культури
Шкаруба Л. М.
От модернизма к постмодернизму.
Статья шестая. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55

Конкурс для школярів
Творча робота учасника конкурсу "Вічні образи"
у світовій літературі". . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64




На 1-й стор. обкладинки — каліграма Гійома Аполлінера
Рейтинг: +3 Голосов: 3 3511
А.Bogosvyatska # 10 листопада 2011 в 07:28 +1
Дуже цікава підбірка у рубриці "Методичне розмаїття".

Урок В.В.Козієвої - знахідка: рідка, але вдала спроба поєднання на уроці літератури кіномистецтва і мистецва слова: твір Гете "Фауст" і його блискуча екранізація (реж. Ян Шванкмайєр). Дві епохи перекликаються у полікультурному діалозі, при цьому розкриваються філософські проблеми та вічні цінності. Це розвиток інтегративного мислення учнів і справжнє дослідження!

Не менш цікавий компаративний урок В.В.Глібовець. "Пісня про Роланда" і "Слово о полку Ігоревім" - рівновеликі для культури своїх народів героїчні епоси з високою місією. Глибоке прочитання образів Ігоря, Роланда, правителів, духу історичних епох.

Третій матеріал рубрики - урок Є.Кашуби, створений за біоадекватною технологією навчання. Узагалі пані Євдокія - один із найцікавіших і активних сьогодні учителів СЛ, чиї розвідки прикрашають багато фахових видань. Це живе слово, нестандартне мислення, уроки з високим рівнем моральності та духовності. Як і цього разу: основні ідеї "Різдвяної пісні у прозі" Ч.Діккенса вивчаються за допомогою навчальної релаксації, коли в сконцентрованому вигляді в уяві дітей виникає спочатку образ деградації героя, а потім чудовий момент перетворення Скруджа під впливом Духа майбутнього Різдва.
Єдине, що здивувало: підведення ітогів уроку методом "Шести капелюхів". Біоадекватна методика і "шість капелюхів" - дві сильні самодостатні технології. Чи доцільне їх поєднання на одному уроці? - тут у мене чомусь виникає сумнів.

Передплата на журнал "Зарубіжна література в школах України" - найкращий подарунок для вчителя! Індекс видання 90230