№10, 2012

4 жовтня 2012 - Администратор
article396.jpg

Учитель — учителеві
Ткач І.
Нові роздуми про те, як учителю отримати задоволення від роботи. . . .2
Горькова Н. А. Мои рассуждения о смысле жизни. . . .5

Дистанційний тренінг
Хроменко І.
Біографічний аналіз художнього твору
Заняття № 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7

Скарбничка дистанційного тренінгу
Фрагменти робіт до теми "Проблемно-тематичний аналіз твору у практиці вчителів-словесників".

Роботи Завгородньої Л. І., Северин О. З., Пушкар О. М., Сметюх О. В. . . .13

Літературознавча розвідка
Бистрова О.
Мотив згубності гри у романі Ф. Достоєвського "Гравець". . . . .19

Фахові проблеми
Богосвятська А. І.
Проектно-діяльнісна технологія навчання. . .24

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Гнатюк М. І.
Всесвітня регата. Підсумковий урок за романом Жуля Верна "П'ятнадцятирічний капітан". . .32

Нова програма: готуємось заздалегідь
Гузь О. О.
Вступ. Урок № 1. . . . . . . . . . .36

Позакласне читання
Григоренко О. П. Урок з вивчення збірки Дж. Родарі "Казки по телефону". . . . . .39

Методичне розмаїття
Гукова О.
Вивчаємо повість А.Чехова ''Товстий і тонкий''. . .42
Тіхоненко С. О. Два уроки з вивчення оповідання Райнера Марії Рільке "Пісня про Правду". . . . . . .45
Пушкар О. М. "Сонети до Орфея" — перлина творчості Райнера Марії Рільке. . . . . . .50

Дидактичний матеріал
Царлова І. В.
Середньовіччя як історична і культурна доба.
Дидактичний супровід до уроку. . . . . . . . .52

Нариси світової культури
Шкаруба Л. М.
Культурологические хроники времен Шекспира, драматурга английского
Хроника первая: исторический очерк дошекспировской Англии. . . . . . .57

Рейтинг: +10 Голосов: 10 5550
А.Bogosvyatska # 23 жовтня 2012 в 19:24 +7
Номер почала читати з матеріалів Л.М. Шкаруби про шекспірівські часи. Незвичайна композиція статті - у формі театральних сцен: "Сцена перша... Сцена друга..." І кожна - має свою назву, своє наповнення.

З великою увагою і цікавістю прочитала "Скарбничку дистанційного тренінгу", де публікувалися фрагменти уроків вчителів-учасників, присвячені проблемно-тематичному аналізу. Усі матеріали творчі, оригінальні!
І.А.Хроменко достойно презентувала нову тему свого тренінгу - про біографічний аналіз художнього твору. До речі, на нашому сайті у рубриці "Позакласне" є пречудові уроки-портрети Ірини Анатоліївни. Так що роздуми про біографічний аналіз - це з прожитого, із власного.

Неперевершена Ольга Гузь! Конспект першого уроку світової за новою програмою для 5 класу - кожне слово, кожен етап уроку на вагу золота. Нестандартно, творчо, загадково, пізнавально!

Щоденник подорожі до Петербургу МО миколаївських учителів світової літератури, який представила у своїй рубриці І.Ткач, - це живі сторінки нашої професії. Емоції, враження, душа, здійснення мрій - і такий чудовий, літературний стиль викладу!

"Всесвітня регата" М.І. Гнатюк - теж маленьке диво. Жанр уроку-мандрівки, чітко побудована структура уроку. І є плоди цього уроку - творчі роботи учнів, які читаєш із захопленням.
Не менш цікаві творчі роботи учнів О.П.Григоренко за "Казками по телефону".

А ще - чудовий вірш Богдана-Ігоря Антонича на четвертій сторінці обкладинки "ЗЛ".
Дякую за черговий прекрасний номер!
Ірина Хроменко # 26 жовтня 2012 в 21:00 +6
Усі матеріали, представлені в 10-му номері, як завжди,на високому методичному та науковому рівні. Журнал не зраджує обраному напрямку - бути помічником, у першу чергу, тому учителеві, який не стоїть на місці, який прагне підвищувати свій фаховий рівень.  Такий учитель знайде в журналі багато корисної, цікавої, різноманітної, і, головне, якісної інформації. Я як ведуча постійної рубрики "Дистанційний тренінг" маю безпосередній зв'язок з читачами журналу - учасниками тренінгу. Приємно,що у своїх відгуках педагоги дають високу оцінку журналу, який надає так багато можливостей для фахового зростання вчителів-словесників та презентації їхнього власного досвіду. Ось як щиро пише про жунал Ольга Михайлівна Пушкар, учитель світової літератури з Харківської області, учасник дистанційного треннгу:      
"Шановна Ірина Анатоліївна, хочу Вам щиро подякувати за надруковані в десятому числі журналу "Зарубіжна література" мої розробки уроків. Велике спасибі Вам та редакції журналу за увагу, доброзичливість, сердечне ставлення до учасників дистанційного тренінгу. З жовтня передплачує "Зарубіжну літературу" і моя колега (у нашій школі два учителя світової літератури). Їй теж журнал дуже сподобався: на його сторінках друкуються і науковці, і вчителі-практики. Тому можна підвищити свій фаховий рівень, дізнатися про цікаві методики викладання матеріалу на уроці, запозичити в свою "методичну копілку" цікаві і незвичні прийоми роботи з дітьми. Дуже сподобалась і буде корисною нам стаття к.ф.н., члена-кор. А.І.Богосвятської "Проектно-діяльнісна технологія навчання", цікава робота для себе, розвитку свого інтелекту "Мотив згубності гри у романі Ф.Достоєвського "Гравець" доцента Бистрової О. А., рубрика "Учитель - учителеві" - це розмова в колі близьких друзів. Велика подяка і низький уклін усім, хто докладає зусиль для створення такого необхідного для сучасного вчителя журналу".
hala # 30 жовтня 2012 в 19:34 +3
Хоч і з запізненням, та прочитала м-ли журналу. Гарні коментарі колег А.Bogosvyatska та Ірини Хроменко - приєднуюсь.
  Хочу подякувати І.Ткач за розповідь - я давно цього чекала! Дуже цікаво і щиро.І собі хочеться в подорож.
  Роздуми Горькової Н.А. - зворушливі. Сподобались слова:"Современный учитель - это ранимый, скромный сентиментальный человек....обидеть его легко, достаточно указать на его ошибки..." І це дійсно так!
  Заняття Хроменко І. - це справжній університет для вчителів.
  За майстер-класом Богосвятської А. я проводжу в школі семінари.Вкотре - дякую!
  Цікавим та необхідним є дидактичний матеріал Царлової І. В.
   І статті Шкаруби Л.М. - це як найкращий фінал номеру.
А.Bogosvyatska # 31 жовтня 2012 в 17:31 +2
Сегодня читала лекции для севастопольских учителей-словесников, показывала журнал. Три учителя переписали себе в тетрадь из 10 номера "ЗЛ" замечательное стихотворение об Ангеле-хранителе, которое разместила в своей статье Н.А.Горькова. К моему большому сожалению - статьи на украинском языке здесь не понимают, филологи просили меня публиковать свои методические разработки на русском языке.
светлана павловна # 21 листопада 2012 в 20:37 +1
Подскажите, пожалуйста(я только зарегистрировалась)  , как в онлайн читать очередной номер журнала или архив?
Администратор # 21 листопада 2012 в 21:57 +1
Шановний відвідувачу! На сайті ми розміщуємо лише змісти часописів та мультимедійні презентації до статей.
mar_i # 28 вересня 2013 в 01:00 0
шкода, що нема можливості читати архівні номери, було б дуже зручно :)

Передплата на журнал "Зарубіжна література в школах України" - найкращий подарунок для вчителя! Індекс видання 90230