№ 3, 2012

3 березня 2012 - Администратор

Дистанційний тренінг
Своїми враженнями від навчання діляться учасники тренінгу
та його тренер Ірина Хроменко
. . . . .2

11-й клас — на відмінно!
Гузь О. О., Тіхоненко С. О.
Орієнтовне поурочне планування уроків світової літератури. 11 клас. Академічний рівень
Тема: Габріель Гарсіа Маркес. Роман "Сто років самотності" та оповідання "Стариган із крилами". . .7

Фахові проблеми
Богосвятська А. І.
Уроки-майстерні: технологія і практика. . .20

На допомогу вчителю
Бусел С. В.
Глосарій "Методична скарбничка". . . .26

Методичне розмаїття
Бугай Л. М.
Два уроки з вивчення новели О. Генрі "Останній листок". . . . . .30
Хмельницька О. Л. Дедуктивний метод Шерлока Холмса.
Урок за оповiданням А. Конан Дойля "Пiстрява стрiчка". . . . . . . . .34
Каніболоцька О. А. Використання літературної гри в процесі вивчення світової літератури.
На матеріалі оповідань Конан Дойля. . . . . . . . . . .36

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Дець Н.
Уславлення справжніх людських цінностей у вірші Р.Бернса "Чесна бідність". . . . . . .39
Гергун Н. Редьярд Кіплінг. "Якщо…" Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов
і обставин залишатися Людиною. . . . . . . . . . . .41

Позакласні заходи
Сербіна Т. Б., Гнатів Л. П.
Вечір-подорож у царину літератури. . .44

Літературна Атлантида
Хроменко І.
"Шекспірівське питання" у дослідженнях сучасного вченого Іллі Гілілова. Продовження. . . . .48

Семінар
Богосвятская А.И.
Материалы к проведению семинара "Феномен литературной мистификации" для 10 (11) классов
Наиболее прославленные мистификаторы-маски в истории мировой литературы: Черубина де Габриак
и Ромен Гари — Эмиль Ажар. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52

Нариси з історії світової культури
Шкаруба Л. М.
Книга: престол человечества. . . . . . . . . . . . . . . . .57

На книжкову поличку словесника
Гладышев В. В.
Cлужение души (книга Т.К. Пересунько о Гоголе). . . . . . . . . . . . . . . . . . .62

Сучасний кабінет світової літератури
Чоловська О.
Атмосфера, що надихає на творчість. . . . . . . . . . .64

Рейтинг: +10 Голосов: 10 4554
hala # 13 березня 2012 в 19:05 +6
Ділюся враженнями від нового номера.
Гарні матеріали рубрики "11 клас-на відмінно".Як завжди.
"Уроки-майстерні: технологія і практика" Богосвятської А.І.- знахідка! Типи майстерень просто необхідні в роботі. Дійсно, раз спробувавши, починаєш працювати по-новому.
Глосарій "Методична скарбничка" зібрав новинки. Дякую, що не треба самому шукати.
Стаття О.Каніболоцької про використання літературної гри сподобалася, бо на форумі є ця тема.А  тут і теорія, і практика. Про фоторобот, медалі - нове для мене.
"Феномен літературної містифікації". Про Черубіну де Габріак читала, а про Ромена Гарі -зовсім не чула нічого. Цікаво.
Стаття Л.Шкаруби про книгу - вразила. І назвою, і змістом. А додаток "Записки на манжетах" вартий особливої уваги.
У Т.Пересунько всі книги- бестселери. Навчаючись в Миколаївському педінституті (тепер - університет), всі студенти (і я) шукали книги цього автора, робили виписки. Дуже цікаво. Гладишев В. вірно зазначає: книги Пересунько- це події.
Раніше уривки цих книг друкувались у журналах. Шкода, що тепер немає таких публікацій.
Номер журналу вийшов надзвичайно насиченим і цікавим.
А.Bogosvyatska # 15 березня 2012 в 20:27 +6
А я сьогодні плакала... і відчула дуже високі переживання, коли прочитала твір учениці Ольги Кам'янецької "Людина чи янгол?" на стор. 12-13 даного номеру. І можливо, таке сильне враження було тому, що спочатку йшов прекрасний конспект уроку О. Гузь за твором Маркеса "Стариган із крилами" з глибоким, уважним аналізом. Треба, треба нам навчатися в наших дітей і публікувати їхні чисті щирі прочитання шкільних творів.

Із захопленням прочитала матеріал О.А. Каніболоцької: стільки цікавинок на одному уроці! (і це для сучасних дітей, які вже бачили як мінімум два голівудські фільми про Шерлока Холмса, і можна їх здивувати).

З нетерпінням чекала на заявлену в анонсі статтю Л.М.Шкаруби з інтригуючою назвою "Книга: престол человечества". Прочитала - і зрозуміла: як багато очевидних речей ми не знаємо. Буду ділитися цим матеріалом з усіма знайомими вчителями і учнями.

А яка натхненна розповідь про сучасний кабінет світової літератури Ольги Чоловської! Концепція кабінету, його кожної арки, стіни, епохи відображає унікальний внутрішній світ вчителя. І це не просто мрії, а реально створений кабінет.
А.Bogosvyatska # 16 березня 2012 в 14:14 +3
Іще хочеться сказати про урок Наталі Гергун з рубрики "Атестація вчителя: шлях до майстерності", присвячений темі порівняльної характеристики творчості Р.Кіплінга і В.Стуса. Надзвичайний виховний потенціал заняття!

Взагалі - сильний номер вийшов. Уже другий день читаю, навіть перечитую деякі матеріали і не хочеться журнал убирати з письмового столу.
Дякую редакції за натхнення і любов, з якою підібрані матеріали, за увагу до кожного свого автора і до кожного вчителя-зарубіжника, якому адресоване видання!
Ірина Хроменко # 17 березня 2012 в 23:17 +4
Дійсно,номер дуже змістовний, насичений різноманітними цікавими матеріалами. Знайомство з ними ще попереду, оскільки журнал тільки-но отримала. Але хочу відразу дуже подякувати редакції журналу за чудове представлення учасників дистанційного тренінгу. Таке уважне шанобливе ставлення до вчителя,повага до його праці,бажаня підтримати його і надихнути на трудові звершення - це добра традиція журналу, його візитна карточка. Це прекрасно,що у вчителів - передплатників часопису "Зарубіжна література в школах України" є можливість і отримати корисну інформацію, і підвищити свій фаховий рівень,і презентувати свої напрацювання, і взяти участь у конкурсі,і представити своїх учнів, і розповісти про себе... Щиро дякую редакції за турботу про вчителя.

Передплата на журнал "Зарубіжна література в школах України" - найкращий подарунок для вчителя! Індекс видання 90230