Аполлінер для школи

19 листопада 2011 - Djachok

ШЛЯХ ФРАНЦУЗЬКОГО ПОЕТА ГІЙОМА АПОЛЛІНЕРА

 ВІД НЕОРОМАНТИЗМУ ДО КУБОФУТУРИЗМУ

Мета: ознайомити учнів із сутністю поетичної реформи Аполлінера, простежити шлях творчого встановлення поета-авангардиста, з’ясувати основні риси кубофутуризму; розвивати вміння систематизувати новий матеріал, усне мовлення, мислення, комп'ютерні навички та навички компаративного аналізу; виховувати повагу до творів мистецтва, естетичний смак.

Тип уроку: комбінований.

Епіграф:

Не треба шукати суму в моїй поезії, а лише саме життя

 Г.Аполлінер

Обладнання: комп’ютер чи ноутбук із програмою тестування, учнівською презентацією, записом «Ноктюрну» Ф.Шопена, зображенням каліграм, текстів поезій Г.Аполлінера та Ліни Костенко.

Хронометраж уроку:

І. Організаційний момент – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань – 5 хв.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку – 1 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу – 28 хв.

а) Компаративний аналіз поезії «Лорелей» Г.Аполлінера і Г.Гейне

б) Представлення учнівської презентації «Кубики-рубики Пікассо»

в) Бесіда за переглянутою презентацією

г) Виразне читання поезії «Міст Мірабо»

д) Бесіда

е) Слово вчителя

є)Теорія літератури. Запис у зошит

ж)Творче завдання «Розстав розділові знаки»

з) Теорія літератури

и) Релаксаційна вправа

і) Виразне читання поезії «Зарізана голубка і водограй»

ї) Робота з підручником

й) Компаративний аналіз поезій Г.Аполлінера «Зарізана голубка й водограй» та Л.Костенко «Пастораль ХХ століття»

V. Узагальнення та систематизація вивченого – 3 хв.

VІ. Підсумки уроку – 5 хв.

VІІ. Оцінювання – 1 хв.

VІІІ. Домашнє завдання диференційованого характеру – 1 хв.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

а) Комп’ютерне тестування

- Спробуємо пригадати сторінки біографії поета.

1. Де народився поет? (У Римі, Варшаві, Парижі.)

2. Картина Леонардо да Вінчі, з якою пов’язані біографічні сторінки поета? («Джоконда», «Мадонна Бенуа», «Вітрувіанська людина».)

3. Перша поетична збірка Аполлінера. («Бестіарій», «Каліграми», «Алкоголі».)

4. Що відбулося у 1911 році в житті поета? (Арешт, одруження, вступив на навчання до школи.)

5. Визначте митців, з якими підтримував зв'язки Г.Аполлінер. (П.Пікассо, А.Матісс, Ж.Брак, І.Рєпін.)

6. Чи бере участь Гійом Аполлінер у Першій світовій війні? (Так, ні.)

б) Диктант-речення

Учитель диктує визначення із трьома варіантами. Учень обирає правильний і записує у зошит. Проводиться для того, щоби учні змогли пригадати художні напрямки, течії, тенденції, що зустрічатимуться у творчості Г.Аполлінера.

Неоромантизм (від грец. (новий, старий, новітній) і романтизм) – умовна назва естетичних (тенденцій, принципів, методів), що виникли в літературі на межі (ХVІІІ-ХІХ ст., ХІХ-ХХ ст., ХХ-ХХІ ст.) реалістичне зображення життя з романтизмом.

Імпресіонізм – (із фр. (враження, втілення, вираження)) художній (метод, прийом, стиль), який сформувався в (Україні, Америці, Франції) наприкінці ХІХ, ХХ ст., ХХІ ст.), як своєрідний «культ вражень» з притаманною йому самоцінністю безпосередніх мінливих (відчуттів, явищ, подій).

Символізм – (із фр. (символ, ескіз, начерк)) (художні стиль, напрям, прийом) у (американській, східній, європейській) (літературі, мистецтві, живописі) кінця (ХVІІІ-ХІХ ст., ХІХ-поч. ХХ, ХХ-ХХІ ст.) основним принципом якого було художнє відтворення сутності предметів з використанням (ліній, символу, арифметичних знаків).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

– Саме про те, як неоромантизм, імпресіоністичні та символістські мотиви переплітаються у поезіях француза, і що стало причиною переходу від символізму до захоплення кубістським живописом, деякі принципи якого Аполлінер спробував застосувати у поезії, сьогодні піде мова. А ваше завдання – прослідкувати та законспектувати, як висвітлюються ці методи, напрямки, тенденції у поезіях.

ІV. Вивчення нового матеріалу

а) Компаративний аналіз поезії «Лорелей» Г.Аполлінера і Г.Гейне.

Звучить запис із комп’ютерів «Лорелей» Г.Гейне під музику Ф.Шопена.


Не знаю, що стало зо мною,

Сумує серце моє, -

Мені ні сну, ні спокою

Казка стара не дає.

Повітря свіже – смеркає,

Привітний Рейн затих;

Вечірній промінь грає

Ген на шпилях гірських.

Незнана красуня на кручі

Сидить у самоті,

Упали на шати блискучі

Коси її золоті.

Із золота гребінь має,

І косу розчісує ним,

І дикої пісні співає,

Не співаної ніким.

У човні рибалка в цю пору

Поймає нестерпний біль,

Він дивиться тільки вгору –

Не бачить ні скель, ні хвиль.

Зникають в потоці бурхливім

І човен, і хлопець з очей.

І все це своїм співом

Зробила Лорелей.

 Переклад Л.Первомайського


Виразне читання поезії «Лорелея» Г.Аполлінера у ролях.

Жила у Бахарасі білявка чарівна

Усіх мужчин в окрузі з ума звела вона

 

І врешті сам єпископ позвав її на суд

Та виправдати мусив через її красу

 

О Лорелеє очі у тебе як смарагд

Хто вчив тебе чаклунства який великий маг

 

Прокляті в мене очі проклята я сама

Хто в очі ті загляне тому життя нема

 

У них не самоцвіти пекельнії вогні

В огні огні спаліте ті чари навісні

 

В тім полум’ї шаленім і я старий горю

Хай судить тебе інший а я програв цю гру

 

Не смійся превелебний молися небесам

Спали мене благаю рятуйсь як можеш сам

 

Поїхав мій коханий у чужодальний світ

Спали мене благаю мені не милий світ

 

Болить у мене серце то мабуть не к добру

Сама на себе гляну вже знаю що помру

 

Болить у мене серце відколи я сама

Болить у мене серце бо милого нема

 

Призвав тоді єпископ трьох лицарів як стій

Ведіть цю божевільну в дівочий монастир

 

О Лоро тужна Лоро в очах у тебе шал

Іди іди в черниці забудеш мирний жаль

 

І рушили в дорогу вони учотирьох

І плакалась небога до провожатих трьох

 

Пустіть мене молю вас на верх тії скали

Нехай ще раз спогляну на замок мій згори

 

Нехай ще раз побачу свій образ у воді

А потім прилучуся до дів святих і вдів

 

Вже коси золотаві на вітрі розплелись

Вернися Лорелеє гукали їй вернись

 

Ви бачили по Рейну там човничок пливе

А в човні тім мій милий і він мене зове

 

Вертається мій милий у мене серце мре

Не стямилась причинна шубовснула у Рейн

 

Побачила свій образ та і сама вмирай

Ті сонячнії коси ті очі як смарагд

Переклад М.Лукаша

– Хто автор першої поезії? Який її мотив? Чому? (Романтичний, сформований на легенді.)

– У чому подібність і чим відрізняється від попередниці Лорелея Аполлінера? (Реальна проблема зображена на фоні фольклору. У Гейне Лорелей карає всіх, у Аполлінера – страждає через фатум-красу.)

– Що переважає у вчинках героїнь: мораль чи любов?

– Яка роль священика? (В.Шекспір «Ромео і Джульєтта».)

– Яке світосприйняття домінує у творі – романтичне чи реалістичне? Думку обґрунтуйте.

– Яка стильова течія модернізму містить у собі поєднання реалістичного зображення життя з романтизмом? (Неоромантизм.)

– Отож, як бачимо, рання поезія Г.Аполлінера неоромантичного спрямування. Прослідкуємо, що чи хто ж стали переворотом поглядів та думок поета.

б) Представлення учнівської презентації «Кубики-рубики Пікассо».

Учнівська презентація містить інформацію про кубізм як течію у образотворчому мистецтві, про еволюцію кубізму Пікассо, що видно із трьох його картин «Жінка з віялом», «Портрет Канвайлера», «Скрипка та гітара»; відгуки поета Андре Салмана, художника Жоржа Брака та Г.Аполлінера на першу картину Пікассо «Авіньйонські панянки» (1907 рік.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в) Бесіда за переглянутою презентацією.

– Представником якої течії у живописі був Пікассо? (Кубізму.)

Як зображали світ кубісти? Я малював те, про що думав, а не те, що бачив», говорив П.Пікассо. Кубісти зображали світ не таким, яким бачили, а таким, яким мислили.)

– Сама тематика переглянутих картин Пікассо фантастична. Романтична чи реалістична? (Реалістична.)

– Як митець намагається зобразити предмет? Як щось велике і складне? (Ні, розклавши його на прості геометричні фігури.)

– Хто відзначив картину Пікассо «Авіньонські панянки» схвальним відгуком? (Г.Аполлінер.)

Чим можна трактувати таку реакцію? (Аполлінер шукає нових шляхів відображення дійсності у минулому, але по-новому.)

– Як змінюється світосприйняття Аполлінера після знайомства з Пікассо? (У 1905 році зближується із французькими художниками-авангардистами А.Матіссом, Ж.Браком, пише свої кубофутуристичні поезії.)

г) Виразне читання поезії «Міст Мірабо».

– Спробуємо відчути нові тенденції у поезії «Міст Мірабо», яку ви вчили напам’ять.

д) Бесіда.

– Перше, що вас здивує, це відмова від розділових знаків. Чому немає розділових знаків? (У кожної людини індивідуальне сприйняття тексту (настрій); автор хоче викликати читача на співпрацю, передати раптовість, динамізм подій - потік ріки, потік життя комами зупинити не можна…)

– Про що йдеться у поезії – про річку, про міст? (Про життя, яке не зупинити, про любов, яку не можна втримати, журбу і втіху...)

– Який настрій? (Песимістичний.)

– Чому «Міст Мірабо»? Символами чого можуть бути міст, годинник, вода? («Не можна увійти в одну річку», не можна зупинити час, але з мосту можна, зупинившись, подивитись у воду.)

Які події зображені у поезії (фантастичні, романтичні, реалістичні)? (Опоетизоване зображення реальності.)

– Визначте у поезії образи, які накладаються одні на одних, зображені одночасно. («Любов біжить», як вода, журба і втіха, «б’є годинник», «ніч настає», «минають дні»…)

е) Слово вчителя.

– Ми підійшли до висновку, що поезія яскраво різниться від неоромантичного вірша «Лорелей» саме тим, що створена у новому для Аполлінера стилі - кубофутуризмі, де є чітке поєднання імпресіоністських та символістських елементів. До того ж у поезії «Міст Мірабо» Г.Аполлінер використовує принцип симультанеїзму.

є) Теорія літератури. Запис у зошит.

Кубофутуризм – мистецька течія, що означає зображення в одній площині різноманітних об’єктів, не пов’язаних між собою мотивів, образів, переживань. Визначна риса – симультанеїзм (від франц. – «одночасний»). Саме ж слово «футуризм» походить від латинського і означає «майбутнє».

ж) Творче завдання «Розстав розділові знаки».

Під мостом Мірабо струмує Сена

Так і любов

Біжить у тебе в мене

Журба і втіха крутнява шалена

Хай бє годинник ніч настає

Минають дні а я ще є

 

Рука в руці постіймо очі в очі

Під мостом рук

Вода тече хлюпоче

Од вічних поглядів спочити хоче

 

 Хай бє годинник ніч настає

Минають дні а я ще є

 

Любов сплива як та вода бігуча

Любов сплива

Життя хода тягуча

Надія ж невгамовано жагуча

 

Хай бє годинник ніч настає

Минають дні а я ще є

 

Минають дні години і хвилини

Мине любов

 і знову не прилине

Над мостом Мірабо хай Сена плине

Переклад М.Лукаша

з) Теорія літератури. Верлібр, рефрен.

– Чи легко вам було виконувати цю роботу? Чому?

– Зачитайте поезію, дотримуючись власних розділових знаків. Чи відчули ви зміни у звучанні рядків?

– Пригадайте, як називаються вірші без рими та розміру? Коли ми вже читали вірші верлібри? (Творчість Уолта Уїтмена.)

– Як називається повтор рядків після кожної строфи? (Рефрен.)

– Для чого автор використовує повтор рядків «Хай б’є годинник ніч настає минають дні а я ще є»?

и) Релаксаційна вправа.

– Уявіть собі білий вітрильник, що гойдається на хвилях. Він чекає вітру. Ви теж гойдаєтесь на цій яхті. Нарешті подув свіжий вітерець. Вам приємно. Дуже легко дихається. Яхта теж легко пливе у відкрите море. А ви розплющуєте очі і бачите на обрії міст із людьми, що спостерігають за вами. Повільно переводьте погляд вгору – вниз і навпаки. Стоп. Сідайте дуже повільно на місця.

і) Виразне читання поезії «Зарізана голубка й водограй».

На моніторах – зображення поезії.

О постаті убиті любі

О дорогі розквітлі губи

Міє Маріє

Отто Лорі

Анні і ти Маріє

Де ви дівчата

Я вас питаю

Та біля водограю

Що плаче й кличе

Голубка маревіє

Душа моя в тремкій напрузі

Де ви солдати мої друзі

Де ви Бійї Даліз Регаль

Печальні ваші імена

Як у церквах ходи луна

Бють відгомоном до небес

Ви в сонну воду глядитесь

І погляд ваш вмирає десь

Де Брак де Макс Жакоб Дерен

Що в нього очі як той Рейн

Де милий Кремніц волонтер

Вже може їх нема тепер

Душа ятриться в непокою

І водограй рида зі мною

А як вони іще живі

Десь бються на Північнім фронті

Тим олеандри всі в крові

І сонце ранене в траві

На багрянистім горизонті 

Переклад М.Лукаша

ї) Робота з підручником.

– Давній друг поета, Рауль Дюфі створював гравюри («Павич», «Верблюд», «Кіт»). Потім сам Г.Аполлінер вирішує об’єднати вірш і малюнок. Так виникли каліграми – зорові вірші (колаж –монтаж). Збірка «Каліграми. Вірші Миру і Війни» присвячена пам’яті друга Рене Даліза, що загинув на фронті.

– Опрацюйте, як створювалися каліграми? (С.93-94)

й) Компаративний аналіз поезій «Зарізана голубка й водограй».

Не витримує ганьби, крові, жаху, тортур військових подій та трагедій сонце у поезії «Зарізана голубка й водограй» Гійома Аполлінера.

Визначте чотири головних образи у поезії. (Голубка – символ миру, водограй – символ невпинного руху, сонце - надія, паризьке буття.)

Якого кольору поезія?

Послухайте поезію Ліни Костенко. Відшукайте схожі образи. (Сонце.)

У поезії «Пастораль ХХ століття» Ліни Костенко знаходимо теж досить багато різних художніх засобів, проте найсильнішою виступає гіпербола «сонце упало ниць». Сонце, яке є символом надії, життя, любові, радості, теж не в силі витримати жахи часу.

Пастораль ХХ сторіччя

Як їх зносили з поля!

Набрякли від крові рядна.

Троє їх, пастушків. Павло, Сашко і Степан.

Розбирали гармату. І ніяка в житті Аріадна

Вже не виведе з горя отих матерів.

 А степам

Будуть груди пекти ті залишені в полі гранати,

Те покиддю війни на грузьких слідах череди.

Отакі вони хлопці, кирпаті сільські аргонавти,

Голубята, анциболи, хоч не роди!

Їх рвонуло навідліг. І бризнуло кровю в багаття.

І несли їх діди, яким не хотілося жить.

Під горою стояла вагітна, як поле, мати.

І кричала та мати:

- Хоч личко його покажіть!

Личка вже не було. Кісточками, омитими кровю,

Осміхалася шия з худеньких дитячих ключиць.

Гарні діти були. Козацького доброго крою

Коли зносили їх, навіть  сонце упало ниць.

Вечір був. І цвіли під вікнами мальви.

Попід руки держала отих матерів рідня.

А одна розродилась, і стала ушосте - мати.

А один був живий. Він умер наступного дня.


Учням можна запропонувати завдання на встановлення типологічних сходжень (використання влучних художніх засобів: епітетів, порівнянь, метафори) та зв’язків ідейно-тематичного спрямування (тема Першої та Другої світових війн, жорстокість та трагізм військовий подій, що нічого позитивного за собою не несе).

 

V. Узагальнення та систематизація вивченого

1. Метод ПРЕС.

Який головний мотив  творчості Аполлінера? Свою відповідь аргументуйте записами у зошитах, які ви конспектували впродовж уроку.

(Я вважаю, що...      ... тому, що...        ...наприклад...   Отже,... таким чином.... Виступаючи, учні наголошують на співіснуванні різних поетичних стихій у творчості Г.Аполлінера: імпресіонізм, романтичні образи, символи, футуризм, «поетичний реалізм», кубофутуризм, міфологічні образи, фольклорні елементи, сюрреалізм.)

 

VІ. Підсумки уроку

а) Акродиктант «В Е Р Л І Б Р»

1. Імпресія – це…(Враження.)

2. Творчість Георгія Тракля – австралійського поета дотична до естетичних шукань (Експресіоністів.)

3.Відомий француз, символіст (Рембо.)

4. Одноіменні поезії Аполлінера та Гейне Лорелей».)

5. Цей метод відчутний у поезіях Аполлінера (Імпресіонізм.)

6. «Будинки в Єстаці» належать … (Бракові.)

7. Річка оспівана у поезіях Аполлінера. (Рейн.)

б) Робота за епіграфом.

– Прочитайте епіграф. Який метод може буде втілений у цих рядках «саме життя»? (Реалізм.)

– Отож Аполлінер акцентує увагу на зображенні реальності, точніше «надреальності» – сюрреалізму. А це, як відомо, авангардистська течія. Критики теж вважали Аполлінера «поетом реалізму». Це, як бачимо, виявляється у змісті поезій. Усі асоціації автор об’єднує в місткий художній образ, що дає змогу глибше зрозуміти світ, життя, по-новому, нетрадиційно.

Хоча життя палюче, немов спирт, може спричинити біль, але не може його зупинити. Треба приймати життя таким, яким воно є, бути готовим до змін.

VІІ. Оцінювання

Учні самі зможуть оцінити свою роботу на уроці за такими критеріями оцінювання:

 

12-10 балів

9-7 балів

6-4 балів

3-1 бали

Комп’ютерне  тестування

12-10 правильних відповідей

3 бали

9-7 правильних відповідей

 2 бали

6-4 правильних відповідей –

1 бал

 

Менше 3 –

0,5 балів

Виразне читання поезій

Виразно та емоційно учень розказує поезію, жодного разу не забуваючись

(3 бали)

Варто звернути увагу на інтонацію, хоча зміст відтворений ідеально (2 бали)

Немає емоційності, учень часто перекручує слова поезії  (1 бал)

Вам варто спробувати себе у ролі поета! Це щось нове!

(0,5 балів)

Робота на уроці

Ви зауважили нові компаративні аспекти, були активними  на уроці (2 бали)

Ви яскраво показали, що розумієте тему

(2 бали)

 

Хороший початок, але є ще над чим попрацювати

(1, 5 балів)

Вам бракує рішучості, впевненості, знань (1 бал)

Презентаційна робота

Слайди виконані у одному тоні, стандартний шрифт, доречне використання малюнків

(3 бали)

Малюнки не підсилюють зміст розкриття теми, є неточності

(2 бали)

Небагато графіки, часто текст псує вигляд сторінки

(1, 5 балів)

Це презентація?

Ви про що?

(0, 5 балів)

Робота у зошиті.

Грамотність

(орфографічні та граматичні помилки)

Спробуй знайти помилку!

Помилок немає!

Я знаю, як конспектувати!

(1 бал)

У вас непоганий творчий потенціал.

Дві-три несерйозні помилки, але сторінка виглядає добре

(1 бал)

Ой, я не помітив декілька серйозних помилок!

(1 бал)

Мої помилки зовсім зіпсували сторінку...

(0,5 балів)

ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ

12-10 балів

9-7 балів

6-4 балів

3-1 бали

 

VІІІ. Домашнє завдання диференційованого характеру

Написати свою кубофутуристичну поезію чи поезію у вигляді каліграми.

Створити колаж до улюбленої поезії Аполлінера.

Намалювати малюнок до поезії Аполлінера.

Усі види роботи потрібно захистити твором-роздумом  «Прочитавши поезію Г.Аполлінера, я зробив це тому, що…»

 

Література

1.                Волощук Є. Зарубіжна література: Хрестоматія-посібник для 11-го кл. загальносвіт. навч. закл. К.: Ґенеза, 2004.

2.                Волощук Є. Зарубіжна література: Підручник для 11-го кл. загальносвіт. навч. закл. К.: Ґенеза, 2004.

3.                Поезія: Ліна Костенко. Олександр Олесь. Василь Симоненко. Василь Стус. – 2-ге вид., доп.– К.: Наук. думка, 2003.

4.                Таранік-Ткачук К. Від Вірмена до Маркеса: Матеріали до уроків зарубіжної літератури. – Тернопіль: Мандрівець, 2005.

5.                Тур В. Авангардистські та модерністські тенденції в поезії ХХ ст. Г.Аполлінер як поет-авангардист. Поезії «Міст Мірабо» та «Зарізана голубка й водограй» // Зарубіжна література. №36. – 2009.

6.                http://wikipedia.org.ua (П.Пікассо, Г.Аполлінер, Ф.Шопен).

 

 

Рейтинг: +3 Голосов: 11 20943
А.Bogosvyatska # 20 листопада 2011 в 19:16 +3
Світлана, як на мене - досконалий урок! Не знаю, чи довго ви працювали над його структурою, але чомусь здається, що довго: настільки багато різних моментів враховано. Глибока робота в області теорії літератури, компаративних зв'язків (у тому числі поєднання теми з українською літературою), інтегративний підхід і синтез мистецтв (кубофутуризм, каліграми), робота над поетичним словом (звучання цього слова!), акродиктант, метод "Прес", робота з підручником, ІКТ на уроці... Таблиця учнівської самооцінки. Всього і не перерахувати. І відчувається емоційна складова, подих часу, таємниця творчості.

Еталонний сучасний урок світової літератури!
Djachok # 24 листопада 2011 в 06:29 +6
Вдячна за позитивний коментар! Не знаю чи повірите, цей конспект написаний за одну конкурсну ніч із 6 на 7 лютого 2011 р. (під час ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2011"). Члени журі підтвердять, що змін немає ніяких. Хотілося поєднати потрібне і корисне, класику і сучасність на уроці. Знаю, що вдалося, бо саме цей урок приніс перемогу на обласному етапі конкурсу!!!
А.Bogosvyatska # 25 листопада 2011 в 07:40 +4
То це був вибух творчого адреналіну?:)
Іще забула відмітити релаксаційну вправу на уроці як розвантаження і гармонізація розуму учнів, необхідна перерва у сприйнятті такого складного насиченого матеріалу.

Конкурсний рівень конспекту відчувається. Добре, що поділилися з усіма.
Djachok # 26 листопада 2011 в 01:08 +5
Це була одна з екстремальних конкурсних ситуацій! А загалом, живу і працюю за гаслом: "Що сховав, то те пропало! Що віддав, то те - твоє", тому завжди рада допомогти чим можу!
Хотіла б почути думки вчителів, котрі провели уроки за цим конспектом (чи за окремими його моментами) у своїх класах. Вислухаю усі зауваження і пропозиції! Успіхів!
hala # 17 грудня 2011 в 16:40 +3
Прекрасная работа. Спасибо, что поделились.
Понравилось, что есть разные виды и формы работы.Интересный акродиктант. И самооценка. Расставить знаки препинания - оригинально!
Я провела урок, используя основу. Понравилось. Только включаю песню не "Лорелей", а "Мост Мирабо" (на русском и французском).
Мне нравится "Бестарий", поэтому я ещё даю творческие задания по этому циклу и провожу конкурс калиграмм. Но это уже не к уроку, а так, делюсь наработками.
Djachok # 17 грудня 2011 в 22:44 +1
Я теж люблю "Міст Мірабо" на французькій мові!!!
А.Bogosvyatska # 6 січня 2012 в 19:49 +3
Светлана, с удовольствием прочитала богатый материал с Вашим опытом на страницах "Всесвітньої літератури в СНЗУ" (№ 12, 2011). ЗдОрово, что так много места предоставляют лучшим учителям. Настоящий портрет зарубежника (а как это по-новому - "мировика"? "світовика"?)!
Хотела бы побывать на Вашем уроке по Стивенсону. И признайтесь, откуда это потрясающее красное кимоно (если не ошибаюсь) на фотографии?
Djachok # 8 січня 2012 в 11:09 +2
ДЯКУЮ ЗА ПОЗИТИВНУ ОЦІНКУ-КОМЕНТАР! РЕДАКТОРИ "ВСЕСВІТНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ В СНЗУ" СПРАВДІ БАГАТО МІСЦЯ ВІДВОДЯТЬ НА  СТОРІНКАХ ЖУРНАЛУ ДЛЯ ДРУКОВАНИХ МАТЕРІАЛІВ ЛАУРЕАТІВ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ "ВЧИТЕЛЬ РОКУ". ТА ЩЕ Й УСЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ СВІТЛИНАМИ! МОЛОДЦІ!!!    У КІМОНО Я ПРОВОДИЛА МАЙСТЕР-КЛАС НА ІІІ ЕТАПІ КОНКУРСУ У ПОЛТАВІ. УСІХ ПРИСУТНІХ ВРАЗИЛА ІДЕЯ, ПРЕДСТАВЛЕННЯ ІМАГОЛОГІЧНОГО МАТЕРІАЛУ САМЕ ТАКИМ СПОСОБОМ. ПО ПРИЇЗДІ ДО РІДНОЇ ШКОЛИ ЗРАЗУ Ж ПРОВЕЛА ЦЕЙ МАЙСТЕР-КЛАС ІЗ ЗАСТУПНИКАМИ ДИРЕКТОРІВ РАЙОНУ. А НА ДНЯХ ЇДУ ДИВУВАТИ ЯПОНСЬКИМ СВІТОМ МАЦУО БАСЬО ФРАНКІВСЬКИХ УЧИТЕЛІВ...

Передплата на журнал "Зарубіжна література в школах України" - найкращий подарунок для вчителя! Індекс видання 90230