fbpx

в школах України

Літературна казка

Автор: Косарєва Олена Володимирівна, учитель зарубіжної літератури с.ш. №16 м. Київа
Презентація до уроку

Kosareva_Lit_kazka

Мета: Поглибити знання учнів про літературну казку;
Навчити аналіз тексту;
Розвивати логічне мислення, творчу уяву, усне зв’язне мовлення;
Сприяти вихованню у школярів високих моральних цінностей

Обладнання: малюнки учнів до казок О. С. Пушкіна,С. Я. Маршака, Братів Грімм, Г. К. Андерсена; Мультимедійні засоби

Хід уроку
 
I. Оголошення теми, мети та завдань учнів
II. Актуалізація опорних знань учнів
Перевірка Д/З
Пригадати літературні казки, які вивчали на уроках зарубіжної літератури

III. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу
1) Вступне слово вчителя.
«Мабуть, не помилюся коли скажу, що немає на світі людини, котра не знала б таких казок, як «Золота Рибка» та «Дванадцять Місяців». Усі ці казки різних, але дуже відомих митців. Хто вони? (О. С. Пушкін, Г. К. Андерсен, С. Маршак). Усі ці люди дуже любили дітей. Тому ці казки – добрі, яскраві, цікаві. А кожен прочитаний твір залишає у душі читача не тільки спогади про героїв, а дає певну інформацію, розкриває таємниці буття, робить нас розумнішими, змушує замислюватися над вчинками і їх наслідками. Казки дуже повчальні. А ми спробуємо зіграти невеличку виставу. Для цього нам потрібен вчитель та учні (вибрали дійових осіб). Починаємо подорож до країни казок.»
2) Учитель: «Усі ми читали казку О. С. Пушкіна «Золота Рибка»
Бесіда: а) назвіть головних героїв казки (Стара, дід, «Золота Рибка»)
б) Про,на на вашу думку, ця казка? (про жадібність, покарання, добро і зло)
в) Якими, на ваш погляд, зображені герої? (Дід – покірним; Баба – зла, сварлива, гордовита, чварлива)
г) Як ви гадаєте, чи справедливим було покарання для баби? (так, адже вона забажала занадто багато)
д) Чого повчає казка Пушкіна? (в усьому слід знати міру, оскільки за все ми платимо)

3) Учитель: «А тепер розглянемо малюнки до казки Г. К. Андерсена «Снігова Королева»»
а) Які ваші враження від цієї казки?
б) Чим пояснити дивну поведінку Кая?
в) Як на вашу думку, чому Герда виявляється сильніше від Кая? (тому, що у неї була сильніша воля й вона могла боротися навіть із чарами, а Каю цього не вистачало)
г) У чому полягає виховних зміст казки? (Автор повчає читачів бути сміливими, наполегливими в досягненні мети, уміти цінувати дружбу й щирі людські відносини)

4) Учитель: «Прийшла черга третьої казки – казки С. Я. Маршака «Дванадцять Місяців»»
а) Кого дівчинка зустріла у лісі? (12 братів – місяців)
б) Подумайте, чому брати-місяці згодились на пропозицію квітня?
в) За які риси вдачі дівчинки її полюбили брати-місяці? (Дівчинка завжди була привітливою, бережливою, гарною господинею, працьовитою та доброю)
г) Яким є ваше перше враження від принцеси? (Дуже примхлива дівчина)
д) Яким, на вашу думку, можна назвати вчинок принцеси щодо вирішення долі людини? Пригадайте слова «стратити» менше літер, ніж у слові «помилувати» (принцеса безсердечна, невихована, примхлива)
Казка «Дванадцять Місяців» дуже повчальна. Вона нагадує, що ніяка влада не дає людині право бути нечемною, примхливою, свавільною, когось ображати чи принижувати, знущатися над нещасними тощо. Автор висміює підлабузництво, плазування перед владними особами.
Більше цінують порядних, правдивих людей, які завжди є у цьому світі.

IV. Підсумок уроку
Звернемось до епіграфу нашого уроку. Як ви зрозуміли індонезійське прислів’я?

V. Домашнє завдання
На основі прочитаних літературних казок створити свою власну казку.

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”