в школах України

ПРОПОЗИЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ 201

Міністру освіти і науки України

Розробникам проєкту Типової освітньої програми

ПРОПОЗИЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ

ЩОДО ПРОЄКТУ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ (2021)

та збереження української літератури і зарубіжної літератури

в системі української освіти

Шановний пане Міністре освіти і науки України! Шановні колеги-освітяни!

Просимо звернути увагу на проблемні місця проєкту Типової освітньої програми, що стосуються української літератури та зарубіжної літератури:

  • на них немає чітко визначених граф і годин, як на всі інші предмети у Типовій освітній програмі;
  • сумарна кількість годин на УЛ і ЗЛ зменшена (3,5 год. проти 4 год. нині);
  • розподіл цих 3,5 годин між двома навчальними предметами не є зрозумілим, адже не відомо, у якому співвідношенні і на якій підставі буде відбуватися цей розподіл;
  • у поясненні до мовно-літературної галузі нічого не сказано про те, що українська література і зарубіжна література будуть вивчатися окремо, водночас сказано про три інтегровані курси «Українська мова і література»; «Інтегрований курс літератур (українська та зарубіжна)»; «Інтегрований мовно-літературний курс (українська мова, українська та зарубіжна література)», які викликали заперечення громадськості ще на етапі громадського обговорення Державного стандарту середньої освіти.

Див. Типова освітня програма (проєкт). Додаток 3 (для закладів з українською мовою навчання):

https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-tipovoyi-osvitnoyi-programi-dlya-5-9-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti

 

Освітні галузі

Орієнтовний перелік предметів та галузевих інтегрованих курсів

Рекомендована кількість годин на тиждень у класах

5

6

7

8

9

Мовно-літературна

Українська мова

4

4

3

3

3

Українська література

3,5

3,5

3,5

3,5

3,5

Зарубіжна література

Іноземна мова

3,5

3,5

3,5

3,5

3,5

У рамках галузі можуть вивчатися:

галузеві інтегровані курси «Українська мова і література»; «Інтегрований курс літератур (українська та зарубіжна)»; «Інтегрований мовно-літературний курс (українська мова, українська та зарубіжна література)»;

– друга іноземна мова (не менше двох годин на тиждень).

Під час громадського обговорення Державного стандарту середньої освіти у червні 2020 р. його розробники обіцяли в прямому ефірі, що у вчителів буде вибір між традиційним викладанням окремих предметів «українська література» і «зарубіжна література» зі збереженням сталої кількості годин та інтегрованими курсами. Просимо дотриматися свого слова і не дестабілізувати систему літературної освіти.

ПРОПОЗИЦІЯ:

Щоб зберегти вітчизняні здобутки, забезпечити справжній вибір учителів і ЗСО, створити умови для подальшого розвитку літературної освіти, пропонуємо викласти мовно-літературну галузь у Додатку 3 У ТАКІЙ РЕДАКЦІЇ (внесені зміни промарковано):

Освітні галузі

Орієнтовний перелік предметів та галузевих інтегрованих курсів

Рекомендована кількість годин на тиждень у класах

5

6

7

8

9

Мовно-літературна

Українська мова

4

4

3

3

3

Українська література

2

2

2

2

2

Зарубіжна література

2

2

2

2

2

Іноземна мова

3,5

3,5

3,5

3,5

3,5

У рамках галузі можуть вивчатися (за рішенням закладу освіти):

або окремі навчальні предмети «українська література» і «зарубіжна література», або інтегрований курс «Українська і зарубіжна література» зі збереженням загальної кількості годин (4 год);  

– друга іноземна мова (не менше двох годин на тиждень).

Відповідальна особа від педагогічної громадськості –

Лариса Ціпов’яз,
заслужений учитель України, спеціаліст вищої категорії,
учитель-методист зарубіжної літератури, навчально-виховного об’єднання «Олександрійська гімназія ім. Т. Г. Шевченка – школа мистецтв»

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”