С. Маршак. П’єса-казка «Дванадцять місяців». Підлабузництво підлеглих та необмежена влада – головні причини спотворення характеру принцеси

Автор: Решетникова Алла Валеріївна, вчитель зарубіжної літератури ІІ категорії Мелітопольської ЗОШ І-ІІІ ст. № 8, м. Мелітополь, Запорізька обл.
Презентація до уроку
Reshetnikova_Marshak

Reshetnikova_urok

Мета:
– поглибити знання учнів про драматичний твір та образів-персонажів;
– розвивати навички характеристики персонажа, творчу уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення;
– виховувати щирість, доброту, ввічливість, негативне ставлення до людських вад.
Обладнання: тексти п’єси-казки «Дванадцять місяців» С. Маршака; малюнки до твору, презентація до уроку, відеоматеріали.
Тип уроку: комбінований

Хід уроку
 
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вчитель. Для того, щоб дізнатися, про кого піде мова на уроці, нам необхідно розгадати ребуси:

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Вступне слово вчителя.
– Діти, ми з вами закінчуємо наше знайомство з п’єсою – казкою С. Маршака «Дванадцять місяців» У цьому творі, як і в будь-якій іншій казці, змагаються добро зі злом. В образі пасербиці зображене добро, чуйність, а мачуха і її дочка є втіленням злості та заздрості. Пасербиці доводиться підкорятися вказівкам мачухи, навіть якщо ці вказівки позбавлені здорового глузду, тому вона йде взимку до лісу за пролісками.
Проте сили природи у казковому світі співчувають і допомагають бідній дівчинці. У лісі вона зустрічає дванадцять місяців, які здатні зробити не можливе і взимку виростити квіти, адже їм підвладний час. Бачачи доброту, чуйність і беззахисність дівчинки, брати – місяці допомагають їй і вона повертається додому з букетом квітів, але виходячи з лісу забула дорогу додому, давайте їй допоможемо.
2. Криптограма
Знайдіть у криптограмі риси характеру людини та подумайте, кому з героїв твору вони належать? (вчитель дає учням криптограму, яка повністю заповнена літерами, а учень шукає в ній риси характеру)

Вчитель. А тепер, ці риси характеру запишіть у «Кола Вена», з одного боку риси характеру принцеси, з іншого – пасербиці, а посередині ми запишемо, що між цими дівчатами було спільного? (вчитель роздає учням незаповнені «Кола Вена»)

3. «Кола Вена»
4. Бесіда
– Яке ваше враження від принцеси?
– Як вона ставиться до навчання?
– Як принцеса поводилася з пасербицею? Як ви ставитеся до такого вчинку?
5. «Рольова гра»
Уявіть себе у ролі принцеси та розкажіть, чи задоволена вона своїм життям?
6. Бесіда з елементами дискусії
– Вам подобається характер принцеси?
– Як ви вважаєте, що зробило принцесу саме такою?
– Чи винен хтось, що характер дівчинки став саме таким?
– Як ви вважаєте, вона ще може змінитися?
7. Робота з текстом
– На кого Січень перетворив бабу та її доньку? (на собак)
Знайдіть у тексті й прочитайте про їхню подальшу долю.
-А чи відбуваються якісь зміни із принцесою під час перебування у лісі?
(IV дія, картина ІІ)
8. Слово вчителя
Давайте переглянемо епізод з фільму «Дванадцять місяців» і подивимося, якою стала принцеса в кінці твору.
9. Запитання до учнів після перегляду уривка з фільму
– Як на вашу думку, чи змінилася принцеса? А пасербиця?
Ми пам’ятаємо якою була принцеса на початку твору, а тепер складемо з вами «сенкан» і подивимося, як змінилася дівчина.
10. Колективне складання сенкану
1. Принцеса
2. Красива, розумна
3. Розмірковує, вчиться, змінюється
4. Здатна змінюватися на краще
5. Дівчина

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підсумкова бесіда
– Як ви вважаєте, чого навчає нас казка С. Маршака «Дванадцять місяців»?
– Чи зустрічаються у вашому житті такі як пасербиця та принцеса?
2. Заключне слово вчителя
У казках ми бачимо відображення життя народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте фразу.
– Найбільше мені сподобалося….
– Я зрозуміла (зрозумів) що….
– Як би мені хотілося…

Черговий номер

Зміст №6, 2018

Редакційна вітальня «Мене надихають діти». Ексклюзивне інтерв’ю Ольги Горобченко. . . . . . .2 Фахові проблеми Практика роботи …

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”