Зміст № 10, 2012

Учитель — учителеві
Ткач І. Нові роздуми про те, як учителю отримати задоволення від роботи.2
Горькова Н. А. Мои рассуждения о смысле жизни.5

Дистанційний тренінг
Хроменко І. Біографічний аналіз художнього твору
Заняття № 6.7

Скарбничка дистанційного тренінгу
Фрагменти робіт до теми “Проблемно-тематичний аналіз твору у практиці вчителів-словесників”.
Роботи Завгородньої Л. І., Северин О. З., Пушкар О. М., Сметюх О. В.13

Літературознавча розвідка
Бистрова О. Мотив згубності гри у романі Ф. Достоєвського “Гравець”.19

Фахові проблеми
Богосвятська А. І. Проектно-діяльнісна технологія навчання.24

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Гнатюк М. І. Всесвітня регата. Підсумковий урок за романом Жуля Верна “П’ятнадцятирічний капітан”.32

Нова програма: готуємось заздалегідь
Гузь О. О. Вступ. Урок № 1.36

Позакласне читання
Григоренко О. П. Урок з вивчення збірки Дж. Родарі “Казки по телефону”.39

Методичне розмаїття
Гукова О. Вивчаємо повість А.Чехова ”Товстий і тонкий”.42
Тіхоненко С. О. Два уроки з вивчення оповідання Райнера Марії Рільке “Пісня про Правду”.45
Пушкар О. М. “Сонети до Орфея” — перлина творчості Райнера Марії Рільке.50

Дидактичний матеріал
Царлова І. В. Середньовіччя як історична і культурна доба.
Дидактичний супровід до уроку.52

Нариси світової культури
Шкаруба Л. М. Культурологические хроники времен Шекспира, драматурга английского
Хроника первая: исторический очерк дошекспировской Англии.57

 

Коментарі:
Анна-Марія Богосвятська #23 жовтня 2012 в 19:24+7
Номер почала читати з матеріалів Л.М. Шкаруби про шекспірівські часи. Незвичайна композиція статті – у формі театральних сцен: “Сцена перша… Сцена друга…” І кожна – має свою назву, своє наповнення.
З великою увагою і цікавістю прочитала “Скарбничку дистанційного тренінгу”, де публікувалися фрагменти уроків вчителів-учасників, присвячені проблемно-тематичному аналізу. Усі матеріали творчі, оригінальні!І.А.Хроменко достойно презентувала нову тему свого тренінгу – про біографічний аналіз художнього твору. До речі, на нашому сайті у рубриці “Позакласне” є пречудові уроки-портрети Ірини Анатоліївни. Так що роздуми про біографічний аналіз – це з прожитого, із власного.
Неперевершена Ольга Гузь! Конспект першого уроку світової за новою програмою для 5 класу – кожне слово, кожен етап уроку на вагу золота. Нестандартно, творчо, загадково, пізнавально!
Щоденник подорожі до Петербургу МО миколаївських учителів світової літератури, який представила у своїй рубриці І.Ткач, – це живі сторінки нашої професії. Емоції, враження, душа, здійснення мрій – і такий чудовий, літературний стиль викладу!
“Всесвітня регата” М.І. Гнатюк – теж маленьке диво. Жанр уроку-мандрівки, чітко побудована структура уроку. І є плоди цього уроку – творчі роботи учнів, які читаєш із захопленням. Не менш цікаві творчі роботи учнів О.П.Григоренко за “Казками по телефону”.
А ще – чудовий вірш Богдана-Ігоря Антонича на четвертій сторінці обкладинки “ЗЛ”.Дякую за черговий прекрасний номер!

Ірина Хроменко #26 жовтня 2012 в 21:00+6
Усі матеріали, представлені в 10-му номері, як завжди,на високому методичному та науковому рівні. Журнал не зраджує обраному напрямку – бути помічником, у першу чергу, тому учителеві, який не стоїть на місці, який прагне підвищувати свій фаховий рівень. Такий учитель знайде в журналі багато корисної, цікавої, різноманітної, і, головне, якісної інформації. Я як ведуча постійної рубрики “Дистанційний тренінг” маю безпосередній зв’язок з читачами журналу – учасниками тренінгу. Приємно,що у своїх відгуках педагоги дають високу оцінку журналу, який надає так багато можливостей для фахового зростання вчителів-словесників та презентації їхнього власного досвіду. Ось як щиро пише про жунал Ольга Михайлівна Пушкар, учитель світової літератури з Харківської області, учасник дистанційного треннгу: “Шановна Ірина Анатоліївна, хочу Вам щиро подякувати за надруковані в десятому числі журналу “Зарубіжна література” мої розробки уроків. Велике спасибі Вам та редакції журналу за увагу, доброзичливість, сердечне ставлення до учасників дистанційного тренінгу. З жовтня передплачує “Зарубіжну літературу” і моя колега (у нашій школі два учителя світової літератури). Їй теж журнал дуже сподобався: на його сторінках друкуються і науковці, і вчителі-практики. Тому можна підвищити свій фаховий рівень, дізнатися про цікаві методики викладання матеріалу на уроці, запозичити в свою “методичну копілку” цікаві і незвичні прийоми роботи з дітьми. Дуже сподобалась і буде корисною нам стаття к.ф.н., члена-кор. А.І.Богосвятської “Проектно-діяльнісна технологія навчання”, цікава робота для себе, розвитку свого інтелекту “Мотив згубності гри у романі Ф.Достоєвського “Гравець” доцента Бистрової О. А., рубрика “Учитель – учителеві” – це розмова в колі близьких друзів. Велика подяка і низький уклін усім, хто докладає зусиль для створення такого необхідного для сучасного вчителя журналу”.

hala #30 жовтня 2012 в 19:34+3
Хоч і з запізненням, та прочитала м-ли журналу. Гарні коментарі колег Анна-Марія Богосвятська та Ірини Хроменко – приєднуюсь. Хочу подякувати І.Ткач за розповідь – я давно цього чекала! Дуже цікаво і щиро.І собі хочеться в подорож. Роздуми Горькової Н.А. – зворушливі. Сподобались слова:”Современный учитель – это ранимый, скромный сентиментальный человек….обидеть его легко, достаточно указать на его ошибки…” І це дійсно так! Заняття Хроменко І. – це справжній університет для вчителів. За майстер-класом Богосвятської А. я проводжу в школі семінари. Вкотре – дякую! Цікавим та необхідним є дидактичний матеріал Царлової І. В.  І статті Шкаруби Л.М. – це як найкращий фінал номеру.

Анна-Марія Богосвятська #31 жовтня 2012 в 17:31+2
Сегодня читала лекции для севастопольских учителей-словесников, показывала журнал. Три учителя переписали себе в тетрадь из 10 номера “ЗЛ” замечательное стихотворение об Ангеле-хранителе, которое разместила в своей статье Н.А.Горькова. К моему большому сожалению – статьи на украинском языке здесь не понимают, филологи просили меня публиковать свои методические разработки на русском языке.

Черговий номер

Зміст №6, 2018

Редакційна вітальня «Мене надихають діти». Ексклюзивне інтерв’ю Ольги Горобченко. . . . . . .2 Фахові проблеми Практика роботи …

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”