в школах України

ПРОДОВЖЕННЯ ІСТОРІЇ ПРО ПРОЄКТ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Шановні колеги! Інформуємо вас, що 2 серпня 2019 р. професор Олена Ісаєва була запрошена на зустріч із групою розробників Державного стандарту базової середньої освіти.

Зустріч відбулася з ініціативи державного експерта з питань забезпечення якості освіти Директорату дошкільної та шкільної освіти МОН України Олени Лінник.

У ході спілкування з представниками робочої групи та їх керівниками, зокрема Романом Шияном, Андрієм Панченковим, Юлією Романенко, Оленою Лінник та іншими було чітко наголошено, що зарубіжна література як обов’язковий навчальний предмет повинна залишитися в українських школах.

На засіданні було зазначено, що нині створюється нова структурна модель головних освітніх документів: державний стандарт (ДС) – типова освітня програма (ТОП) – моделі навчальних програм (МОП). Наразі робоча група працює над удосконаленням редакції ДС, опрацьовує надіслані зауваження й пропозиції, готує представити цей документ на публічне обговорення разом з ТОП.

У межах зустрічі відбувся конструктивний діалог-дискусія професора Олени Ісаєвої з представниками робочої групи, які працюють саме над мовно-літературною галуззю.

Професор Олена Ісаєва представила позицію широкої педагогічної громадськості, яка наполягає на обов’язковому зазначенні компонентів, що складають мовно-літературну галузь, зокрема таких, як «українська література» і «зарубіжна література», аргументувавши це низкою причин. Безпосередньо було наголошено на тому, що необхідність внести корективи в текст Держстандарту пов’язана із вживанням у проекті слова ЛІТЕРАТУРИ у множині. Проєкт ДС і пояснення, що міститься в офіційній відповіді МОН на Відкрите звернення педагогічної громадськості щодо проєкту ДС, може бути розтлумачено по-різному. Так, наприклад, абсолютно не порушуючи ДС при такому формулюванні, в школах з українською мовою навчання можуть з’явитися лише окремі національні літератури.

Тому Державний стандарт потребує чіткості й конкретності у формулюваннях, інакше світоглядні для української молоді предмети «українська література» і «зарубіжна література» можуть просто зникнути із середньої освіти. А вони, окрім читацької компетентності, формують також і комунікативну компетентність. Без книжок неможливо гарно оволодіти будь-якою мовою.

Професор Олена Ісаєва також наголосила на важливості чітких формулювань у тексті ДС щодо результатів навчання, зокрема таких, що пов’язані з естетичним сприйняттям художнього твору. Було наголошено на важливості читацькоцентричної парадигми літературної освіти, на відміну від текстоцентричної у процесі вивчення мови, що унеможливлює інтеграцію мови й літератури в один предмет.

Сподіваємося, що думки широкої педагогічної громадськості, які представила професор Олена Ісаєва розробникам ДС, будуть почуті, і такі компоненти мовно-літературної галузі, як українська і зарубіжна літератури, будуть чітко зазначені в Державному стандарті. Якщо зараз вилучити найкращі книжки України та світу із базової середньої освіти, у нас не буде покоління читачів і шанувальників Слова.

 

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”


×
Exit mobile version