в школах України

Роздуми про твір Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея»

Автор: Катерина Радюк, учениця 10 класу Хмельницької загальноосвітньої середньої школи №24.
Захоплення – писати вірші та музику, грати на гітарі. А найголовніше, вона не уявляє собі життя без книги.
Куратор: Янкович Оксана Володимирівна

Cлово вчителя. Якщо ви побачите у місті тендітну дівчину, чий спів під гітару зібрав біля себе велику кількість людей, то знайте – це Катерина. Якщо ви вирішите відвідати щорічний фестиваль екологічної пісні, ви обов’язково будете вражені глибокими думками співачки у незвичайній синій вишиванці, знайте – це Катерина. Якщо ви побачите на площі флешмоб волонтерів, які хочуть звернути увагу пересічних громадян на якусь соціальну проблему, й серед них дівчину з великими очима, чий погляд, як магніт, притягує тебе, знайте – це Катерина.

Перечитую твір Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея» і натикаюсь на фразу: «Для того, щоб захопити світ, потрібні лише дві речі: краса і молодість». Та ніщо ж не вічне, ні краса, ні молодість. Час забирає усе. Що думаю стосовно цієї теорії я? Хм, якщо чесно, навіть важко сказати. З одного боку, добре було б мати такий портрет, як у Доріана, та захопити світ, полонити його своєю красою, встигнути зробити безліч божевільних речей, будучи молодим.
От тільки уявіть: висить портрет – повне відображення вашої душі, абсолютне віддзеркалення вашої зовнішності. І той портрет живе. Живе замість вас. Відчуває кожну дію, страждає разом з вами, радіє за вас. Але водночас гниє. Гниє від кожного гріха, від кожного кривого слова, відображає кожен шрам. І згодом він вже не такий ідеальний, як був. Людина, що на ньому вже не та. Портрет – це душа. І в один прекрасний момент вона поститься, гниє, брудниться.
Тому чи варто все це? Життя таке, яке воно має бути, і в ньому має бути і дитинство, і юність, і молодість, і старість. А молодість завжди швидкоплинна, тому безглуздо витрачати її на самі лише насолоди та втілення бажань.
Але існує інший варіант. А що ж трапиться з портретом, якщо людина, зображена на ньому не грішить, не убиває, не краде, і загалом не стає жорстокою? Можливо навпаки, цей портрет покращить людину, ідеалізує її, стане причиною її добрих справ.
А що, якщо такий портрет просто повне відображення людини, з точністю іі навпаки? Її повна протилежність? Якщо людина змінюється зовсім в протилежну сторону так само, як змінився Доріан?
Здогадок може бути багато, проте, на мою думку, треба змінюватись лише в кращу сторону, самовдосконалюватись, ідеалізуватись, і саме тоді, можливо, ідеальна людина з чудовим характером зможе так би мовити «захопити світ» своєю добротою, щирістю та вдячністю.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар