в школах України

Колір попелу: війна, спогад і біль

Тема вебінару:


«Колір попелу» як тема вебінару об’єднує трьох авторів – Брехта, Белля, Целана – через чию творчість тема війни в літературі розкривається особливо виразно. Невипадково всі троє – німецькомовні, проте за кожним стоїть свій «фон». Походження, національність, країна проживання стають чинниками, котрі позначають їхні тексти і вносять своє забарвлення. Окрім цього кожен – творець такої мови, аналогів якій немає в літературі. Іронія Брехта, епічний розмах Белля і екзистенційна криза Целана і трьох текстах («Матінка Кураж та її діти», «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» і «Фуга смерті») охоплюють основні напрямки мислення трагедії в ХХ столітті.  
Твори письменників належать одному десятиліттю, публікації відбулися 1941, 1948 та 1950 року, однак за ними стоїть широкий контекст не лише тем і образів, але і інших творів мистецтва, живопису та кіно зокрема, які увиразнюють тексти і дають додаткові ключі до розуміння.  
Ми спробуємо розібратися, що робити із цими складними текстами, як перейти від базового розуміння «того, що зображено» до більш глибокого проникнення в твори, щоб врешті решт дійти до відповіді на питання: чому потрібно знати ці тексти і чому вони настільки важливі, що без них не можна бути людиною.

Ведучий


Photo

Стороха Богдан Валентиновичкандидат філологічних наук, викладач, перекладач. Випускник Полтавського педінституту за спеціальністю українська мова / література – німецька мова / зарубіжна література (1998). 

Кандидатська дисертація з німецькомовної експериментальної поезії, зокрема австрійського поета Ернста Яндля (2010). Перекладач головним чином із німецької мови, є також переклади з російської та англійської. Багаторазовий учасник стипендіальних програм та стажувань у Німеччині, Австрії та інших країнах Центральної та Східної Європи. Кіноблогер та кінолектор.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар