в школах України

Мої мандри до незвичайних країн із Лемюелем Гуллівером

Автор: Кир’яченко Євгенія, учениця 7-А класу гімназії міжнародних відносин №323 м. Києва
Захоплення: танці (джаз-фанк), література
Вчитель: Кожукало Наталія Вікторівна

Гуллівер. Це ім’я мені знайоме із п’ятирічного віку, коли подивилася мультиплікаційний фільм, а потім мама цікаво й доступно для маленької дитини розповіла про його пригоди в Ліліпутії. А нинішнього літа я прочитала книгу Джонатана Свіфта «Мандри до різних далеких країн світу Лемюеля Гуллівера, спершу лікаря, а потім капітана кількох кораблів» (Переклад з англійської Ю.Лісняка. К.:Дніпро,1983, 288с.). Уже з перших сторінок текст захопив мене, тому прочитала швидко. Знаю, що роман сатиричний, тому попереду ще серйозне осмислення авторського задуму, проблематики, образів.
У першій частині твору разом із Лемюелем побувала в Ліліпутії, з цікавістю познайомилася з жителями країни, їхніми законами та звичаями, наукою та системою виховання й порівняла із сучасними. І хоча серйозної небезпеки для Гуллівера від ліліпутів не було, я дуже зраділа, коли сталася щаслива нагода для нього покинути Блефуску й повернутися на батьківщину.Під час перебування героя у Бробдінгнегу вразили його патріотизм, вправність у мореплавстві, а також музичні здібності. Особливі хвилювання охопили мене, коли читала третю частину роману, адже Гуллівер побував у полоні в піратів, був арештований у королівстві Лаггнегг. Та особливо цікаво мені було побувати разом із Лемюелем у країні гуігнгнмів. Була здивована та приємно вражена тим, що коні можуть бути такими розумними та добрими, і цим вони протиставляються невихованим, недоброчесним людям-дикунам і огидним йеху.
Гуллівер навчив мене бути сміливою, до кінця завершувати розпочаті справи, вчити іноземні мови. Вкотре переконалася, що порядність, ввічливість, допомога іншим, доброта, інтелект не втрачають своєї значимості й сьогодні. А ще захотіла прочитати інші твори Джонатана Свіфта.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар