в школах України

Родина Буендіа в художньому часі й просторі роману Габріеля Гарсіа Маркеса «Сто років самотності»

Автор: Костирко Мирослава Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №27
Презентація до уроку

Kostyrko_Markes
Мета уроку: з’ясувати алегоричний сенс зображення історії родини Буендіа в художньому часі й просторі твору; закріплювати навички аналізу тексту, розвивати усне мовлення учнів, здатність аналізувати та самостійно робити висновки; виховувати прагнення висловлювати власну думку та аргументовано доводити її.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами практичного застосування набутих знань, умінь і навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація (у презентації використані ілюстрації до роману російського художника Олександра Кабанова).

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.
 Слово вчителя. На попередньому уроці ми розглянули систему образів роману «Сто років самотності». Практично усі головні герої належать до однієї родини – родини Буендіа. Логічно запитати: «Чому автор розказав історію цієї родини?»

ІІ. Оголошення теми (слайд 1 презентації) й мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда-з’ясування особливостей хронотопу у творі (слайди 2, 3).
– Протягом якого періоду відбувається дія в романі?
– Які особливості подачі автором часу ви помітили?
– Які основні події відбуваються за ці сто років?
– Де відбуваються події?
– Опишіть Макондо на початку його існування.
– Яка доля міста в кінці твору?
2. Повторення на основі опорного конспекту «Покоління родини Буендіа» (слайд 4).

ІV. Робота над темою уроку.
1. Робота в групах «Шість поколінь Буендіа в художньому часі й просторі роману»: працюють шість груп, кожна група з’ясовує й презентує місце одного з поколінь у часово-просторовій моделі твору.
2. Бесіда.
– Хто з роду Буендіа гине останнім?
– По суті, хронологічна послідовність двох останніх смертей у роду є формальністю. Хто насправді був останнім представником роду Буендіа?
– Що вам відомо про цього героя? (слайд 5).
– Число «сім» має певне символічне значення: прояв досконалості, космічного порядку, гармонії (слайд 6). Які асоціації у вас викликають ці поняття?
– Чому саме на сьомому поколінні, на єдиній дитині, народженій у коханні, письменник обриває рід Буендіа?
– Визначте причини такої долі роду Буендіа (слайд 7).
3. Визначення алегоричного сенсу зображення історії родини Буендіа в художньому часі й просторі твору.
3.1. Активізація знань з теорії літератури: алегорія.
3.2. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (слайд 8).
3.3. Висновки (роблять учні, у разі необхідності учитель допомагає): історія родини Буендіа – це алегоричне зображення того чи іншого суспільства, а також можливої долі людства взагалі.

V. Підбиття підсумків уроку.
Домашнє завдання: написати за романом «Сто років самотності» твір на тему: «Про що попереджає Габріель Гарсіа Маркес людство?» (завдання 14, ст. 288 підручника (Ковбасенко Ю.І. Світова література: Підручн. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. (академічний рівень, профільний рівень). – К.: Грамота, 2011. – 336 с.)
Список використаних джерел
1. Затонський Д. Габріель Гарсіа Маркес та його «Сто років самотності» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.e-reading.org.ua/bookreader.php/1003133/Markes_-_Sto_rokiv_samotnosti.html
2. Керлот Хуан Эдуардо. Словарь символов. – М.: «REFL-book», 1994. – 608 с.
3. Маркес Г. Сто років самотності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.e-reading.org.ua/bookreader.php/1003133/Markes_-_Sto_rokiv_samotnosti.html
4. Словарь символов и знаков / Авт.-сост. Н.Н.Рогалевич. – Мн.: Харвест, 2004. – 512 с.

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”


×
Exit mobile version