в школах України

Зоряна мандрівка Маленького принца

Автор: Хмельовська Раїса Іванівна, вчитель зарубіжної літератури Мурафської СЗШ І-ІІІ Шаргородського р-ну Вінницької обл.
Презентація до уроку
Xmelyovskaya Star travel

Тема. Зоряна мандрівка Маленького принца
Мета. Завершити роботу над вивченням казки – притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», виявити в тексті систему життєвих цінностей; розвивати логічне мислення , зв’язне мовлення; виховувати благородство, доброту, вміння дружити
Тип уроку. Урок – подорож.
Обладнання: карта подорожі, троянда, аудіозапис пісень, мультимедійна презентація
Епіграф: Ні, не марно я жив, — я боровся, шукав ідеалу.
Микола Вороний

  Хід уроку

 І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Є на світі чимало книжок,
Що наповнюють душу по вінця.
Та з усіх оберу я стежок
Ту, що йде до «Маленького принца»

Казка ця облетіла весь світ.
У ній мудрості чисте озерце.
Шле вам зоряний принц заповіт:
«Вчіться, люди, «бачити серцем»!

О. Надворна «Зоряна згадка»

III. Повідомлення теми, мети уроку
Друзів обирають не очима, не розумом, а серцем. Цієї мудрості і навчив Маленького принца Лис. Не можна набути досвіду, придбати знання, не заплативши за це собою, не віддавши частку себе, не можна пізнати радість зустрічі, не відчувши болю розлуки. Треба дійсно мандрувати , пройти випробування, щоб зрозуміти тих, хто був із тобою поруч. Тому сьогодні я запрошую вас у зоряну мандрівку Всесвітом, побувати на тих планетах, які відвідав Маленький принц. Дуже хочеться, щоб ви зрозуміли , що в житті людини найцінніше, що робить людину щасливою.

  1. Гра «Дешифрувальник» Девізом нашої подорожі і епіграфом нашого уроку будуть слова Миколи Вороного, але нам їх потрібно розшифрувати, закресливши кожну 3-ю букву
    Ніо, неб мажрнюо я хжихв, – я дбокронвсця, шмукшав аідіеарлу

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель. Щоб ми не заблукали у Всесвіті, нам потрібна карта. На ній ми маємо позначити маршрут подорожі. А назви станцій, де будуть зупинки, будуть такими ж, як і назви планет, які відвідав Маленький принц.
1. Складання карти подорожі : – Скільки планет відвідав хлопчик?
– У мене записані назви планет, але вони переплутані і їх треба розкласти у правильному порядку, щоб не заблукати. Запишіть правильну послідовність. Робота з карточками. (Додаток 1)

Вчитель: Молодці! Карта подорожі готова, нас чекає зореліт, але без квитків не можна вирушати в політ. Гроші сьогодні не потрібні, квиток отримає той, хто дасть правильну відповідь на запитання літературної вікторини.

  1. Літературна вікторина (Додаток 2)
    (Діти отримують символічні квитки, на яких вчитель пропонує наклеювати зірочки, отримані за правильні відповіді протягом уроку)
    Практична робота

 Слово вчителя. Квитки придбані, вирушаємо у мандрівку! На кожній станції, як ви вже зрозуміли, на вас будуть чекати різні завдання, виконуючи їх, ви зможете дати відповідь на проблемне питання уроку: «Що робить людину щасливою?»
1 Станція . Планета Маленького принца (Слайд1)
2 Станція. Планета короля (Слайд 2)
3 Станція. Планета честолюбця (Слайд 3)
4 Станція. Планета п’яниці (Слайд 4)
– На цій станції нас чекає гра. Ми будемо розгадувати кросворд.
5 Станція. Планета ділка (Слайд 5)
6 Станція. Планета ліхтарника (Слайд 6)
7 Станція. Планета географа(Слайд 7)
8 Станція. Земля (Слайд 8) .

Інсценізація уривку. Маленький принц. Я мешканець планети-астероїда В- 612. Сталось так , що я опинився перед льотчиком – землянином, який зазнав аварії в пісках Сахари. З льотчиком ми подружились. Я допомагав льотчику як міг. Я розповідав йому про мою загублену у Всесвіті планету. І ось я потрапив на вашу планету , на Землю. Тут я зустрівся з різними людьми: добрими, мудрими, лихими, діловими. Я витримав багато випробувань на Землі, навчився мудрості у Лиса, отримав звання людини. Але я повертаюсь на свою планету, до улюбленої троянди , тому що кожен відповідає за свою планету і за тих, кого він приручив. ( Звучить пісня «Маленький принц» на сл. М. Тарівердієва ).

Слово вчителя. Маленький принц пішов, але зустріч з ним допомогла нам прозріти душею.

Прокоментуйте епіграф нашого уроку. (Відповіді учнів)

– Які істини відкрили ви для себе? (Можливий варіант : любити ближніх, бути щирими, як діти, дотримуватися моральної і фізичної чистоти, судити людей не за словами, а за справами, визнавати свої помилки, бути справжнім другом)

– Що в житті людини найцінніше? (Можливий варіант: любов, дружба, відповідальність, праця, домівка, родина)

Гра – троянда «Який я друг» . На пелюстках троянди записані початки фраз, учні мають їх закінчити (Додаток 3)

VІ. Підсумок уроку.

  1. Слово вчителя. Образ Маленького принца є одним з найвеличніших образів ХХ ст., бо не розмірами планети вимірюється широта душі, а здатністю людини бути собою, жити заради інших. За рік до смерті А. де Сент-Екзюпері узяв до себе в кабіну літака 12-річного сина свого найкращого друга і подарував йому Землю з високого польоту. Так поєдналася його дитяча душа з дитинством щасливого маленького пасажира. А. де Сент-Екзюпері хотів, щоб усі люди були щасливими і часто повторював: «Звідки я родом? Я родом з дитинства, як з якої-небудь країни». Дійсно, у кожного бувають моменти, коли хочеться повернутися у світ, де все загадково, а водночас зрозуміло, де в рукавичці вміщається добірне лісове товариство, квіти розмовляють, а грізні леви всміхаються. Де все відбувається вперше…
  2. Презентація проекту «Всі ми родом з дитинства» ( На фоні пісні «Детство» демонструються дитячі фотографії учнів) (Слайди 9 – 14)

 VІІ. Рефлексія.

– Давайте повернемось до проблемного запитання, поставленого на початку уроку, і спробуємо дати на нього відповідь. Отже, що робить людину щасливою? (Відповіді учнів) (Слайд 15),

VІІІ. Оцінювання учнів.

IХ. Домашнє завдання: (виконати одне із завдань) написати листа Маленькому принцові, намалювати ілюстрації до улюблених епізодів, скласти кросворд

 

Додаток1

  1. Запишіть планети у правильній послідовності Земля, планета географа, планета короля, планета ліхтарника, планета пияка, планета ділка, планета честолюбця


 Додаток 2

Літературна вікторина

  1. Цю людину називають графом, пілотом, письменником…
  2. У якій країні народився А. де Сент-Екзюпері?
  3. Ким він мріяв стати?
  4. Які твори письменника ви знаєте?
  5. Кому присвятив А. де Сент – Екзюпері свою казку «Маленький принц»?
    6. Який висновок щодо світу дорослих і світу дітей робить автор у присвяті?
  6. Визначте жанр твору «Маленький принц»?
  7. Що таке казка?
  8. Що таке притча?
  9. Із скількох частин складається казка «Маленький принц»?
  10. Як називалася планета Маленького принца?
  11. Що намалював льотчик в дитинстві?
  12. Чому він більше нічого не малював?
  13. Хто зустрівся хлопчикові в пустелі?
  14. Що Маленький принц попросив льотчика намалювати йому?
  15. Чому хлопчикові найбільше сподобався останній малюнок?

 

Додаток 3

  1. Якщо мій друг помиляється, то… 2. Якщо у мого друга немає велосипеда, а у мене є, то … 3. Якщо друг зрадив мене, то … 4. Якщо друг опинився в неприємній ситуації, то … 5. Якщо друг не виконав домашнього завдання, то … 6. Якщо я посварився з другом, то… 7. Якщо друг не розповів мені свою таємницю, то … 8. Якщо про друга я почув щось погане, то … 9. Якщо друг потрапив у біду, то … 10. Якщо друг не виконав обіцянки, то … 11. Якщо у друга поганий настрій, а у мене гарний, то … 12. Якщо друг отримав нагороду, то … 13. Якщо друг виявився не зовсім добрим, то … 14. Якщо друг зробив мені зауваження, то… 15. Якщо друга звинуватили у чомусь, то … 16. Якщо мені надовго довелося розлучитися з другом, то… 17. Якщо мій друг не вміє чогось робити, а я вмію, то …

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”


×
Exit mobile version