в школах України

У МОН відбулося обговорення мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту середньої освіти

previous arrow
next arrow
Slider

19 лютого 2020 р. в Міністерстві освіти і науки України відбулося експертне обговорення мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти (2020). Захід був організований Директоратом стратегічного планування та європейської інтеграції МОН України. На ньому були присутні представники МОН України, Національної академії педагогічних наук України, Інституту модернізації змісту освіти, Українського центру якості освіти, науковці, вчителі, методисти з різних регіонів України.

Відкрив засідання Роман Шиян, заступник директора Українського інституту розвитку освіти, представник Команди підтримки реформ МОН, співголова проєкту. Він висвітлив основні підходи щодо створення нового Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема мовно-літературної галузі:
1) у Державному стандарті не будуть представлені предмети та предметні компетентності, головне – це формування ключових компетентностей засобами певної галузі;
2) Державний стандарт буде реалізований і конкретизований у типових освітніх програмах та модельних програмах, які будуть розроблені на конкурсній основі;
3) школи будуть обирати типові освітні програми й модельні програми;
4) варіанти типових освітніх програм (інтегрованих курсів) для вибору шкіл у межах мовно-літературної галузі будуть орієнтовно такі:
  а) українська література, зарубіжна література, українська мова (інтегрований курс);
  б) українська мова та літератури (інтегрований курс);
  в) language and arts (мова і види мистецтва) (інтегрований курс);
  г) інші, які запропонують авторські колективи;
5) школи будуть мати академічну свободу не тільки у виборі програм, а й навчального забезпечення галузі.

Представники робочої групи Андрій Панченков та Ірина Старагіна розповіли про структурні компоненти мовно-літературної галузі: мета, «ядро» знань, компетентнісний потенціал, вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти.

Науковці й представники педагогічної спільноти висловили роздуми, зауваження й пропозиції щодо проєкту. Завідувач відділу навчання української мови та літератури НАПН Ніна Голуб зауважила на необхідності посилення українського змісту важливого державного документа; уточненні формулювань мети й компетентностей; увиразненні ролі художньої літератури й читацької діяльності в галузі. Завідувач кафедри світової літератури ПНПУ імені В.Г. Короленка Ольга Ніколенко запропонувала більше збалансувати мовний і літературний складники галузі (бо в проєкті простежується значна перевага мовного складника); розширити «ядро знань» за рахунок художньої літератури (української та зарубіжної); уточнити компетентності й вимоги в аспекті літературного компонента; надати ЗСО свободу у виборі інтегрованих та неінтегрованих предметів для навчання; не підміняти поняття «українська література» і «зарубіжна література» термінами «оригінальна література», «перекладна література». Проректор із наукової роботи та розвитку Херсонського державного університету Сергій Омельчук підкреслив необхідність коригування мети галузі та структури компетентностей, доповнення знаннєвого й ціннісного компонентів. Головний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Олена Горошкіна висловила зауваження й побажання щодо уточнення мовного складника та мовленнєвої діяльності в проєкті. Старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Таміла Яценко наголосила на тому, що в пропонованому проєкті мовно-літературної галузі 90 % – мови й лише 10 % – літератури, тому варто повернути художню літературу в проєкт Державного стандарту базової середньої освіти, збільшити її вагу у вихованні молоді.

Розробники мовно-літературної галузі звернулися до учасників експертного обговорення із проханням надати конструктивні пропозиції до тексту проєкту, який буде винесено на громадське обговорення на початку березня 2020 р. За словами Романа Шияна, після громадського обговорення й уточнення новий Державний стандарт базової середньої освіти буде затверджений Кабінетом Міністрів України (орієнтовно до 1 червня 2020 р.).

Із текстом мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, який обговорювали в МОН 19 лютого 2020 р., можна ознайомитися за посиланням:

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

Проф. Ольга Ніколенко, проф. Олена Ісаєва, проф. Жанна Клименко підготували поправки до тексту мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, які будуть направлені до робочої групи з метою підготовки документа до громадського обговорення. Ці поправки читайте незабаром на нашому сайті.

previous arrow
next arrow
Slider

19 лютого 2020 р. в Міністерстві освіти і науки України відбулося експертне обговорення мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти (2020). Захід був організований Директоратом стратегічного планування та європейської інтеграції МОН України. На ньому були присутні представники МОН України, Національної академії педагогічних наук України, Інституту модернізації змісту освіти, Українського центру якості освіти, науковці, вчителі, методисти з різних регіонів України.

Відкрив засідання Роман Шиян, заступник директора Українського інституту розвитку освіти, представник Команди підтримки реформ МОН, співголова проєкту. Він висвітлив основні підходи щодо створення нового Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема мовно-літературної галузі:
1) у Державному стандарті не будуть представлені предмети та предметні компетентності, головне – це формування ключових компетентностей засобами певної галузі;
2) Державний стандарт буде реалізований і конкретизований у типових освітніх програмах та модельних програмах, які будуть розроблені на конкурсній основі;
3) школи будуть обирати типові освітні програми й модельні програми;
4) варіанти типових освітніх програм (інтегрованних курсів) для вибору шкіл у межах мовно-літературної галузі будуть орієнтовно такі:
  а) українська література, зарубіжна література, українська мова (інтегрованний курс);
  б) українська мова та літератури (інтегрованний курс);
  в) language and arts (мова і види мистецтва) (інтегрованний курс);
  г) інші, які запропонують авторські колективи;
5) школи будуть мати академічну свободу не тільки у виборі програм, а й навчального забезпечення галузі.

Представники робочої групи Андрій Панченков та Ірина Старагіна розповіли про структурні компоненти мовно-літературної галузі: мета, «ядро» знань, компетентнісний потенціал, вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти.

Науковці й представники педагогічної спільноти висловили роздуми, зауваження й пропозиції щодо проєкту. Завідувач відділу навчання української мови та літератури НАПН Ніна Голуб зауважила на необхідності посилення українського змісту важливого державного документа; уточненні формулювань мети й компетентностей; увиразненні ролі художньої літератури й читацької діяльності в галузі. Завідувач кафедри світової літератури ПНПУ імені В.Г. Короленка Ольга Ніколенко запропонувала більше збалансувати мовний і літературний складники галузі (бо в проєкті простежується значна перевага мовного складника); розширити «ядро знань» за рахунок художньої літератури (української та зарубіжної); уточнити компетентності й вимоги в аспекті літературного компонента; надати ЗСО свободу у виборі інтегрованих та неінтегрованих предметів для навчання; не підміняти поняття «українська література» і «зарубіжна література» термінами «оригінальна література», «перекладна література». Проректор із наукової роботи та розвитку Херсонського державного університету Сергій Омельчук підкреслив необхідність коригування мети галузі та структури компетентностей, доповнення знаннєвого й ціннісного компонентів. Головний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Олена Горошкіна висловила зауваження й побажання щодо уточнення мовного складника та мовленнєвої діяльності в проєкті. Старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Таміла Яценко наголосила на тому, що в пропонованому проєкті мовно-літературної галузі 90 % – мови й лише 10 % – літератури, тому варто повернути художню літературу в проєкт Державного стандарту базової середньої освіти, збільшити її вагу у вихованні молоді.

Розробники мовно-літературної галузі звернулися до учасників експертного обговорення із проханням надати конструктивні пропозиції до тексту проєкту, який буде винесено на громадське обговорення на початку березня 2020 р. За словами Романа Шияна, після громадського обговорення й уточнення новий Державний стандарт базової середньої освіти буде затверджений Кабінетом Міністрів України (орієнтовно до 1 червня 2020 р.).

Із текстом мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, який обговорювали в МОН 19 лютого 2020 р., можна ознайомитися за посиланням:

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

Проф. Ольга Ніколенко, проф. Олена Ісаєва, проф. Жанна Клименко підготували поправки до тексту мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, які будуть направлені до робочої групи з метою підготовки документа до громадського обговорення. Ці поправки читайте незабаром на нашому сайті.

previous arrow
next arrow
Slider

19 лютого 2020 р. в Міністерстві освіти і науки України відбулося експертне обговорення мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти (2020). Захід був організований Директоратом стратегічного планування та європейської інтеграції МОН України. На ньому були присутні представники МОН України, Національної академії педагогічних наук України, Інституту модернізації змісту освіти, Українського центру якості освіти, науковці, вчителі, методисти з різних регіонів України.

Відкрив засідання Роман Шиян, заступник директора Українського інституту розвитку освіти, представник Команди підтримки реформ МОН, співголова проєкту. Він висвітлив основні підходи щодо створення нового Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема мовно-літературної галузі:
1) у Державному стандарті не будуть представлені предмети та предметні компетентності, головне – це формування ключових компетентностей засобами певної галузі;
2) Державний стандарт буде реалізований і конкретизований у типових освітніх програмах та модельних програмах, які будуть розроблені на конкурсній основі;
3) школи будуть обирати типові освітні програми й модельні програми;
4) варіанти типових освітніх програм (інтегрованних курсів) для вибору шкіл у межах мовно-літературної галузі будуть орієнтовно такі:
  а) українська література, зарубіжна література, українська мова (інтегрованний курс);
  б) українська мова та літератури ;
  в) language and arts (мова і види мистецтва);
  г) інші, які запропонують авторські колективи;
5) школи будуть мати академічну свободу не тільки у виборі програм, а й навчального забезпечення галузі.

Представники робочої групи Андрій Панченков та Ірина Старагіна розповіли про структурні компоненти мовно-літературної галузі: мета, «ядро» знань, компетентнісний потенціал, вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти.

Науковці й представники педагогічної спільноти висловили роздуми, зауваження й пропозиції щодо проєкту. Завідувач відділу навчання української мови та літератури НАПН Ніна Голуб зауважила на необхідності посилення українського змісту важливого державного документа; уточненні формулювань мети й компетентностей; увиразненні ролі художньої літератури й читацької діяльності в галузі. Завідувач кафедри світової літератури ПНПУ імені В.Г. Короленка Ольга Ніколенко запропонувала більше збалансувати мовний і літературний складники галузі (бо в проєкті простежується значна перевага мовного складника); розширити «ядро знань» за рахунок художньої літератури (української та зарубіжної); уточнити компетентності й вимоги в аспекті літературного компонента; надати ЗСО свободу у виборі інтегрованих та неінтегрованих предметів для навчання; не підміняти поняття «українська література» і «зарубіжна література» термінами «оригінальна література», «перекладна література». Проректор із наукової роботи та розвитку Херсонського державного університету Сергій Омельчук підкреслив необхідність коригування мети галузі та структури компетентностей, доповнення знаннєвого й ціннісного компонентів. Головний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Олена Горошкіна висловила зауваження й побажання щодо уточнення мовного складника та мовленнєвої діяльності в проєкті. Старший науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури НАПН Таміла Яценко наголосила на тому, що в пропонованому проєкті мовно-літературної галузі 90 % – мови й лише 10 % – літератури, тому варто повернути художню літературу в проєкт Державного стандарту базової середньої освіти, збільшити її вагу у вихованні молоді.

Розробники мовно-літературної галузі звернулися до учасників експертного обговорення із проханням надати конструктивні пропозиції до тексту проєкту, який буде винесено на громадське обговорення на початку березня 2020 р. За словами Романа Шияна, після громадського обговорення й уточнення новий Державний стандарт базової середньої освіти буде затверджений Кабінетом Міністрів України (орієнтовно до 1 червня 2020 р.).

Із текстом мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, який обговорювали в МОН 19 лютого 2020 р., можна ознайомитися за посиланням:

МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

Проф. Ольга Ніколенко, проф. Олена Ісаєва, проф. Жанна Клименко підготували поправки до тексту мовно-літературної галузі в межах проєкту Державного стандарту базової середньої освіти, які будуть направлені до робочої групи з метою підготовки документа до громадського обговорення. Ці поправки читайте незабаром на нашому сайті.

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”