в школах України

Вебінар як ефективна форма самоосвіти

З розвитком Всесвітньої Мережі Інтернет людство отримало безліч унікальних можливостей та умов для віртуального навчання та спілкування. Сьогодні вебінари стають найпопулярнішою формою дистанційного інтерактивного навчання серед освітян. Що таке вебінар, у чому його відмінності від інших способів організації самоосвіти, як взяти в ньому участь? Відповіді на такі актуальні питання сьогодення сучасної освіти ви знайдете в цій статті.

Що таке вебінар?

Слово вебінар утворено від веб та семінар. Веб (англ. Web – мережа, павутина) – загальноприйняте позначення приналежності до комп’ютерної мережі Інтернет. Семінар – інтерактивне навчальне заняття, в ході якого слухачі виступають з доповідями, задають запитання, беруть участь в обговоренні, дискутують. Виходячи з цього, вебінар означає «семінар, що проходить в комп’ютерній мережі», тобто його сміливо можна назвати онлайн-семінаром.
Семінар чи вебінар: традиції проти інновацій
Кожен із цих заходів має свою специфіку. Семінар обирають за постійність, серйозність і традиційність. Спікери завжди знають, що їх чекає робота з колективом колег, спрямованих на вивчення і дослідження запланованої теми. Технологія публічних виступів знайома кожному учителеві, адже урок – це і є публічний виступ. А от виступ перед камерою, коли зоровий контакт з глядачами повністю відсутній, емоційно присутній частково завдяки чату, часом вибиває з колії навіть досвідчених майстрів слова. Тому вебінари привертають увагу і викликають щирий інтерес, хоча лякають своєю незвичністю. Погодьтеся, не кожен зважиться опанувати нову для себе сферу діяльності, щоб стати учасником або ведучим вебінару, адже для цього необхідно докласти певні зусилля і час. Ті ж, кого сучасні технології та інновації не тільки не жахають, але й надихають, отримають за свою мужність ряд значних переваг. [4]

Для чого проводять вебінари?
Вебінари дуже схожі на звичайні семінари і під час їх проведення досягаються певні цілі. По-перше, вебінар використовується для навчання, підвищення кваліфікації, обміну досвідом та освоєння різних навчальних програм, які учитель зможе використати у підготовці до уроків чи безпосередньо на уроці. По-друге, часто метою вебінару є звичайна конференція, на якій учасники отримують можливість послухати виступи ораторів і обговорити їх згодом. Такий захід і називається Веб-конференція.

Як проходить вебінар?
Час проведення та тематика вебінару оголошується завчасно на сайті журналу «Зарубіжна література в школах України», а також на ФБ сторінці журналу. У зазначений час всі учасники проходять за отриманим заздалегідь посиланням у віртуальний кабінет, де і беруть участь у вебінарі.

Як правило, веде заняття один спікер. Лектор, перебуваючи перед комп’ютером і використовуючи мікрофон і веб-камеру, спілкується з аудиторією. Також він може демонструвати таблиці, графіки, відео, малюнки і презентації в цифровому форматі. Решта учасників чують і бачать його на екрані, але зазвичай не можуть розмовляти один з одним. Спілкування учасників один з одним та з ведучим відбувається за допомогою чату. Крім цього, лектор відповідає на коментарі і питання в режимі онлайн. Після завершення всім учасникам вебінару розсилається запис заняття та сертифікат. [3]
Увага! Важливо! Як стати учасником вебінару?
Оскільки вебінари проводяться через Інтернет, для участі в ньому потрібні відповідні технічні умови. Всі глядачі повинні мати доступ до Інтернету через комп’ютер або смартфон, навушники або колонки. Попередньо реєструйтеся на вебінар через оголошення на сайті журналу https://zl.kiev.ua чи ФБ-сторінці https://www.facebook.com/zl.kiev.ua/?ref=br_rs. Процедура реєстрації інтуїтивно зрозуміла: завжди в оголошенні є функція «Зареєструватися», після натиснення якої, ви даєте відповідь на кілька питань (ПІБ, електронна адреса, школа, в якій працюєте – необхідні данні для сертифікату). Оце й усе – ви зареєстровані. При реєстрації будьте уважні і правильно вкажіть адресу електронної пошти, адже саме на неї вам прийде підтвердження участі у вебінарі та реквізити для оплати. За день до вебінару знову на пошту прийде лист-нагадування про участь із кнопкою доступу до вебінару. У вказаний час ви через кнопку доступу в листі заходите у вебінарний кабінет і насолоджуєтеся спілкуванням з колегами та спікером. Організатор вебінару – головний редактор журналу «Зарубіжна література в школах України» Дмитро Лебедь. Якщо виникають питання з реєстрацією чи оплатою вебінару пишіть на antrosvit@ukr.net , і вам буде надано всю необхідну інформацію та допомогу.

Переваги вебінарів
З появою вебінарів у нас з’явилася можливість навчатися і спілкуватися з колегами, не виходячи з дому. Нема потреби їхати за десятки чи сотні кілометрів, витрачати час і кошти на дорогу, номер в готелі і харчування, покидати основне місце роботи та сім’ю. А головне – ви можете обирати саме ті теми, які вас цікавлять. За допомогою вебінарів можна займатися самоосвітою вдома за чашкою гарячої кави чи запашного чаю. Глядачі вебінару можуть знаходитися в різних містах або навіть країнах. Бути присутнім на вебінарі ви можете, знаходячись у зручному для вас місці – на відпочинку, вдома або в школі. За день до події редакція журналу завбачливо надсилає лист із нагадуванням про участь у вебінарі. Та якщо ви все ж запізнилися, до прямої трансляції можна приєднатися в будь-який момент. Життя вносить корективи, тому буває таке, що немає можливості подивитися вебінар у прямому ефірі. І це не біда, адже всі учасники вебінарів отримують відеозапис, який можна переглянути в зручний час. Слід пам’ятати, що пряма трансляція має свої переваги – спілкування в чаті, яке часто досить цікаве і дає змогу зануритися в атмосферу інтерактиву. Крім цього, вартість вебінарів дешевша, ніж вартість навчальних курсів чи тренінгів, оскільки не потрібно платити за оренду приміщення і використання спеціального обладнання. Значна перевага участі ще й у тому, що кожен глядач отримує сертифікат із зазначеною кількістю годин. Також у подарунок учасники отримують презентацію, яку спікер готує для свого виступу, часто ще додатково цікаві розробки. Упродовж кількох робочих днів після вебінару організатор надсилає на електронну пошту кожному учаснику сертифікат, який ви самостійно роздруковуєте, якщо є потреба.

Недоліки вебінарів
Як би не старався лектор, але під час вебінару не досягається такий же емоційний зв’язок, як під час живого спілкування. А це досить важливий аспект, від якого залежить ефективність навчання.

На жаль, наразі ще значна частина вчительства з осторогою ставиться до сучасних технологій, в тому числі до їх використання з ціллю самоосвіти. Хоча у всьому світі давно доведено ефективність застосування вебінарів в освіті.

Найкраще про вебінари розкажуть самі учасники вебінарів.
Liudmyla Subbotina.
Упродовж останніх років беру участь у вебінарах для отримання актуальної і корисної інформації, освоєння нових технологій з метою самовдосконалення. Зробила висновок, що така форма самоосвіти мене влаштовує на 100%: є можливість поспілкуватися у чаті із доповідачем, зберегти запис на ноутбуці і переглядати його у разі потреби. До того ж є можливість присвятити вебінару зручний час, головне – зареєструватися і оплатити. Нещодавно відкрила для себе чудову річ – абонемент на кілька вебінарів. Дуже зручно: заощаджуєш кошти, маєш змогу обрати цікаву тобі тему, організатори постійно балують цікавинками та бонусами. Хочу подякувати редакції журналу за можливість відкривати нове і цікаве, за прийнятні ціни і добір класних лекторів, людей залюблених у своє справу, тих, хто спонукає нас не стояти на місці.

Natalya Gladinyuk. Вебінари – це надзвичайно велика допомога для вчителя, а особливо – молодого, який, прийшовши в сучасну школу, не знає чим зацікавити і здивувати, а тут просто і легко розповідають, діляться своїм досвідом, заохочують не боятись експериментувати на уроках. Таке “спілкування” онлайн дало мені можливість знайти нових друзів-вчителів. У такій атмосфері набагато легше в емоційному плані передавати свої думки, все
йде так невимушено і цікаво, що після закінчення
з нетерпінням очікуєш наступного вебінару. Особливо, щиро вдячна Вам, пані Лесю, бо ФБ-спільнота «Методичні родзинки уроків ЗЛ» і ваші вебінари є для мене великим натхненням в роботі. Успіхів Вам!!!
Victoria Skydan. Вебінари – чудова ідея, оскільки специфіка нашої професії не дозволяє їздити до інших міст у будь-який день, щоб відвідувати семінари, майстер-класи, тренінги тощо. Крім того, повагу й захоплення викликають колеги, які діляться своїми напрацюваннями, методами, знахідками, одним словом, «родзинками».  Я постійно беру участь у різних вебінарах, у тому числі і й від журналу «Зарубіжна література в школах України» (хоч сама викладаю українську мову й літературу). Вебінари – це чудова можливість почути й побачити тих митців, про яких читаєш на сторінках методичної літератури, а в чаті ще й є можливість поставити питання. Тому вважаю вебінари сучасною чудовою й невід’ємною формою підвищення кваліфікації педагога.
Татьяна Журавская. Вебінар – прекрасна форма для спілкування з колегами. Можна отримати методичну допомогу, почути цікаві нові ідеї, врешті-решт, “звірити годинники”). Адже знайти однодумців теж важливо! Брала участь у багатьох вебінарах, вже є улюблені ведучі! Зустріч з ними – це і користь, і свято душі! Вдячна всім, хто щедро ділиться своїми напрацюваннями, досвідом! Мої фаворити – Ольга Гузь, Леся Сич, Анна-Марія Богосвятська. Сподіваюся, що вони проведуть ще не один вебінар.
Olga Pishuk. Творчий вчитель завжди має вчитися. Вебінари – це можливість розвиватися, надихатися, навчитися. Мене влаштовує, що я сама обираю те, що мені цікаво і необхідно. А після вебінару отримую всі матеріали. Важливий момент – час, коли проводиться вебінар. Я обираю, коли мені зручно, і не треба бігати по місту втрачати такий дорогий час. З вересня я вже прослухала кілька вебінарів і дуже вдячна за цікаві теми, необхідний інструментарій до уроку.
Тетяна Ільніцька. Працюю в невеликій сільській школі і з нетерпінням чекаю зістрічі з майстрами своєї справи. У когось є можливість поїхати у велике місто на семінар, а у когось такої можливості немає. Ось тут у пригоді стає вебінар. На сьогодні вебінари – це один з найбільш прогресивних та ефективних засобів не тільки онлайн – освіти, а й спілкування з колегами. Для вебінарів характерна висока ступінь інтерактивності. Ми, слухачі, залучені в процес навчання і можемо (хай лише в письмовому вигляді) задати питання для пояснення незрозумілих моментів, отримати на них відповіді, погодитися або ж не погодитися з позицією лектора, пожартувати, отримати подарунки, що теж приємно. Маю сорокарічний досвід роботи, і, здається, чим мене ще можна здивувати? Але кожен вебінар дає мені нові відкриття і нові знання не тільки фактичного матеріалу, але й з точки зору методики теж багато чого взяла для себе. А ще зрозуміла, що швидше засвоюю великий обсяг матеріалу, який подає лектор, дякуючи залученню мультимедійних засобів навчання. Це дозволяє максимально розкрити складні проблеми в темах, пояснити їх, використовуючи різні методи викладу матеріалу. Усі ми по закінченні вебінару отримуємо запис, який пізніше можна переглянути, використати при закріпленні матеріалу. Дуже добре, що запис вебінару видається навіть тим, хто не встиг з певних причин бути присутнім на ньому.  Важливо і те, що відбувається значна економія часу і коштів. Учасникам і лектору не треба витрачати час і гроші на дорогу до місця проведення. Як недолік для себе визнала, що не завжди можу відірвати 100 грн. від сімейного бюджету, але це вже інше питання.
Марина Древинська. Професія вчителя – це професія, яка потребує постійного самовдосконалення та навчання. На жаль, не завжди є можливість потрапити в інший район на семінар, не кажучи вже про те, щоб поїхати до іншого міста. Вебінари дуже корисні, адже я можу не лише прослухати тему, яка мене цікавить, а ще й поспілкуватися з колегами, порадитися з більш досвідченішими спеціалістами. Дуже велике значення має і те, що проходять вебінари в зручний час – увечері, в зручному місці – вдома. Вже взяла участь у багатьох вебінарах, які проводилися цього року, запаслася чудовими “родзинками”, які використовую для плідної роботи з дітьми. Тому я вважаю, що така форма самоосвіти обов’язково повинна бути у кожного вчителя.
Людмила Сипливець. У минулому році відкрила для себе таку цікаву форму для здобуття нових знань, обміну досвідом та й просто спілкування з колегами не лише свого міста, а всієї України як вебінар. Це зручно, адже працюєш у комфортних умовах. Ведучі вебінарів надзвичайно цікаві люди, креативні вчителі, прекрасні спеціалісти. Після перегляду вебінару надихаєшся на роботу. Брала участь у багатьох вебінарах. Жоден із ведучих не залишив байдужою. Матеріали, якими діляться вчителі, багатющі. Організатори завжди тримають руку на пульсі, знають, що буде актуальним для вчителів на даному етапі. Дуже допомагають матеріали вебінарів щодо вивчення творів сучасної літератури.
А яке сучасне прочитання класики! Дивуюсь, як ці жіночки все встигають.
Alyona Lopakova. Вчитель має не лише вчити дітей, а ще й займатися самоосвітою сам. Головна ціль курсів підвищення кваліфікації, на жаль, – це посвідчення про КПК. Зовсім інша справа – вебінари!!! Там збираються педагогічні працівники задля спільної справи – не зареєструватися для галочки і втекти, А САМЕ ДЛЯ ТОГО ЩОБ ДІЗНАТИСЬ ЩОСЬ НОВЕ і використати, застосувати у своїй професійній діяльності. Саме завдяки ВЕБІНАРАМ я ВОЛОДІЮ багатьма методиками викладання, спілкування з учнями, підтримки дисципліни на уроці, знаю багато інтернет-ресурсів для співпраці не тільки з учнями, а й з колегами, батьками та іншими учасниками навчального процесу. Пробували у себе в навчальному закладі проводити позакласні заходи в формі вебінарів. Саме зараз у ліцеї відмінили традиційні лінійки, які проходили щосереди, а працюємо через Ютуб канал. Всі новини, оголошення, привітання, онлайн-уроки… можемо переглянути у будь-який момент, будь-де.
Висновки
Вебінари – це один з найбільш прогресивних та ефективних засобів дистанційного навчання, до якого вдаються люди, які йдуть у ногу з часом. Вже сьогодні вони міцно входять в наше життя і зовсім скоро стануть невід’ємною частиною освіти. З кожним днем зростає кількість учасників вебінарів, які оцінили плюси дистанційованної онлайн-освіти.
Від автора статті
Як постійний учасник вебінарів висловлюю щиру подяку Дмитру Лебедю та колективу редакції журналу за подвижницьку працю, просвітницьку роботу та можливість переймати передовий освітній досвід від найкращих вчителів ЗЛ та йти в ногу з часом. Під час вебінарів уже створився справжній творчий клуб за інтересами, спільнота небайдужих і творчих учителів, які готові витрачати час та кошти на самовдосконалення не через реформу в освіті, а завдяки внутрішній потребі до вдосконалення та духовного збагачення. А ще хочу низько вклонитися Ользі Олександрівні Гузь за неймовірну майстерність, глибину думки, першокласний досвід викладання і надзвичайну енергетику кожного вебінару. В кожного з нас є вчителі, які залишають слід в душі. Саме такою людиною для мене стала Ольга Олександрівна. Це не реклама, бо з пані Ольгою в реальному житті не знайома, лише у віртуальному. Але ні, це таки реклама! Якщо матимете можливість обрати вебінар для перегляду, сміливо можу рекомендувати вебінари Ольги Гузь.

З тих вебінарів, які дивилася, на мій погляд дуже актуальні та корисні для вчителя:
HAMLET: Shakespeare&Андрухович (ведуча О. Орлова)
Урок у стилі МАРШМЕЛОУ (ведуча Л. Бойко)
Нова програма для 10 класу: сучасна література в юнацькому читанні

(ведуча В. Туряниця)
Ідеї для відкритого уроку (ведуча А-М. Богосвятська)
STEM-освіта на уроках літератури: особливості впровадження (ведуча С. Дячок)

Як ведуча працюю над новим вебінаром і сподіваюся, що тема і матеріали вебінару будуть для вас не менш цікавими, як під час двох попередніх проведених мною занять. Як завжди хвилююсь, бо це велика відповідальність – не розчарувати учасників вебінару, а надихнути їх ідеями для проведення творчих уроків. Дорогі колеги, чекаю вас 1 березня о 19.00 на моєму вебінарі «10 методичних родзинок для цікавого уроку ЗЛ». Усім бажаю творчого натхнення та насолоди від роботи, а також успіхів та професійного зростання!

Використані джерела
http://osvita.ua/vnz/43979/
http://moyaosvita.com.ua/internet/shho-take-vebinar-i-yak-vin-proxodit/
https://etutorium.com.ua/blog/plus-i-minus-vebinarov
https://etutorium.com.ua/blog/seminary-i-vebinary-pliusy-i-minusy

Леся Сич, 

учитель зарубіжної літератури 
НВК №1 м. Немирова, 
лектор та методист-кореспондент 
Вінницької академії неперервної освіти, 
адміністратор ФБ-групи 
«Методичні родзинки уроків ЗЛ»

Поспішайте на Новий вебінар Ольги Гузь

На вас чекають:
- практичні поради до вивчення детективних текстів за шкільною програмою;
- підготовка учнів до сприйняття детективної літератури;
- креативні ідеї для проведення уроків позакласного читання!
А також разом проведемо розслідування:
- У чому специфіка жанру детективу?
- Що таке «детектив навиворіт»?
- Чому детектив часто плутають з пригодницькою літературою?
І, звичайно, подарунок від ведучої: розробки уроків та електронний супровід до них, обсягом 7,5 гб!
Чекаємо на вас! Реєструйтеся за посиланням

Зареєструватися

Черговий номер

58281963_6115398729691_4931406545037557760_n.png

Зміст № 9, 2019

Педагогічна хронікаМіжрегіональний круглий стіл «Зарубіжна література в Новій українській школі» за участі авторського колективу під...

Read More

Зміст № 7-8, 2019

Щоб не прийшли шарикови…Хроніка громадського обговорення «Мовно-літературної галузі» в проєкті Державного стандарту базової середньої освіти...

Read More

Зміст № 6, 2019

Редакційна вітальня«Насамперед, побажаю собі… стати пані Гармидер!»Ексклюзивне інтерв’ю Наталії Рудніцької. . .4 Фокус на дитинуНаталія...

Read More

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”