в школах України

Зміст № 6, 2011

Офіційна рубрика
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з світової літератури для 11 класу
Рівень стандарту. .2
Академічний рівень. .8
Профільний рівень. .13

11-й клас — на відмінно!
Гузь О. О. Календарно-тематичне планування уроків світової літератури для 11 класу
Рівень стандарту. .21
Академічний рівень. .23
Профільний рівень. .26

Удосконалюємо професіоналізм
Хроменко І. Педагогічні дорожні нотатки.30
Соломка Л. Сучасні методи — в практику. 33

Дистанційний тренінг
Хроменко І. Використання технології розвитку критичного мислення на уроках світової літератури. Заняття №2. 34

Факультатив
Янкович О. В., Ханчук І. Д. Програма факультативного курсу
“Романтизм у контексті світового літературного процесу”. 41
Янкович О. В., Ханчук І. Д. Матеріали до факультативу “Романтизм у контексті світового літературного процесу” Заняття № 1. 44

Майстер-клас
Борківська О. П. Система уроків з вивчення творчості Михайла Булгакова
Урок ІІІ. Трагізм долі митця (майстра).
Урок ІV. Проблематика і система образів твору. Поєднання реальності та фантастики в романі. “Московські” та “єршалаїмські” розділи твору та художні засоби їхнього зв’язку.47

Літературознавча розвідка
Баліна К. Н. Дискурс німецькомовної гуманітарної культури в есеїстиці Ю. Андруховича. .55

Нариси з історії світової культури
Шкаруба Л. М. От модернизма к постмодернизму. Вибрация души — вибрация форм. Кубистический парадокc. Статья третья. .58

 

На 1-й стор. обкладинки — Жан Беро. Лист. 1908 Ілюстрація до статті Леоніда Шкаруби (стор. 58—64). Жан Беро — французький художник, найбільшу популярність якому принесли картини, що відтворюють сцени з життя Парижа кінця ХІХ — початку ХХ сторіччя. Вишукані імпресіоністичні зображення бульвара Капуцинок, Монмартра та Єлисейських Полів, портрети відвідувачів кафе, танцівниць кабаре — стали своєрідною енциклопедією паризьких буднів французької богеми.

Коментарі (1) Анна-Марія Богосвятська #12 жовтня 2011 в 14:01+1

В шостому номері найбільш цікавими для мене здалися наступні матеріали:
Янкович О. В., Ханчук І. Д. Програма факультативного курсу “Романтизм у контексті світового літературного процесу”. Добре, що багато уваги автори приділили традиціям і своєрідності українського романтизму. Пам’ятаю, що одним з найбільших побажань для учасників конкурсу “Учитель року” стали саме зауваження про недостатність на уроках світової літератури зв’язків з творами українських авторів.
Борківська О. П. Система уроків з вивчення творчості Михайла Булгакова. Чудові таблиці “Майстер – Ієшуа”, “Єршалаїм – Москва”, “Сучасне – вічне – минуле” з художніми паралелями та глибоким аналізом роману “Майстер і Маргарита”.
Шкаруба Л. М. От модернизма к постмодернизму. Узнала про, здається, відому скульптуру “Поцілунок” К.Бранкусі. І дуже вразила фінальна фраза розвідки: “Великое искусство – это великое молчание”.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар