Автор: Хмельовська Раїса Іванівна, вчитель зарубіжної літератури Мурафської СЗШ І-ІІІ Шаргородського р-ну Вінницької обл.
Презентація до уроку
Xmelyovskaya Star travel
Тема. Зоряна мандрівка Маленького принца
Мета. Завершити роботу над вивченням казки – притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», виявити в тексті систему життєвих цінностей; розвивати логічне мислення , зв’язне мовлення; виховувати благородство, доброту, вміння дружити
Тип уроку. Урок – подорож.
Обладнання: карта подорожі, троянда, аудіозапис пісень, мультимедійна презентація
Епіграф: Ні, не марно я жив, — я боровся, шукав ідеалу.
Микола Вороний
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. Є на світі чимало книжок,
Що наповнюють душу по вінця.
Та з усіх оберу я стежок
Ту, що йде до «Маленького принца»
Казка ця облетіла весь світ.
У ній мудрості чисте озерце.
Шле вам зоряний принц заповіт:
«Вчіться, люди, «бачити серцем»!
О. Надворна «Зоряна згадка»
III. Повідомлення теми, мети уроку
Друзів обирають не очима, не розумом, а серцем. Цієї мудрості і навчив Маленького принца Лис. Не можна набути досвіду, придбати знання, не заплативши за це собою, не віддавши частку себе, не можна пізнати радість зустрічі, не відчувши болю розлуки. Треба дійсно мандрувати , пройти випробування, щоб зрозуміти тих, хто був із тобою поруч. Тому сьогодні я запрошую вас у зоряну мандрівку Всесвітом, побувати на тих планетах, які відвідав Маленький принц. Дуже хочеться, щоб ви зрозуміли , що в житті людини найцінніше, що робить людину щасливою.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель. Щоб ми не заблукали у Всесвіті, нам потрібна карта. На ній ми маємо позначити маршрут подорожі. А назви станцій, де будуть зупинки, будуть такими ж, як і назви планет, які відвідав Маленький принц.
1. Складання карти подорожі : – Скільки планет відвідав хлопчик?
– У мене записані назви планет, але вони переплутані і їх треба розкласти у правильному порядку, щоб не заблукати. Запишіть правильну послідовність. Робота з карточками. (Додаток 1)
Вчитель: Молодці! Карта подорожі готова, нас чекає зореліт, але без квитків не можна вирушати в політ. Гроші сьогодні не потрібні, квиток отримає той, хто дасть правильну відповідь на запитання літературної вікторини.
Слово вчителя. Квитки придбані, вирушаємо у мандрівку! На кожній станції, як ви вже зрозуміли, на вас будуть чекати різні завдання, виконуючи їх, ви зможете дати відповідь на проблемне питання уроку: «Що робить людину щасливою?»
1 Станція . Планета Маленького принца (Слайд1)
2 Станція. Планета короля (Слайд 2)
3 Станція. Планета честолюбця (Слайд 3)
4 Станція. Планета п’яниці (Слайд 4)
– На цій станції нас чекає гра. Ми будемо розгадувати кросворд.
5 Станція. Планета ділка (Слайд 5)
6 Станція. Планета ліхтарника (Слайд 6)
7 Станція. Планета географа(Слайд 7)
8 Станція. Земля (Слайд 8) .
Інсценізація уривку. Маленький принц. Я мешканець планети-астероїда В- 612. Сталось так , що я опинився перед льотчиком – землянином, який зазнав аварії в пісках Сахари. З льотчиком ми подружились. Я допомагав льотчику як міг. Я розповідав йому про мою загублену у Всесвіті планету. І ось я потрапив на вашу планету , на Землю. Тут я зустрівся з різними людьми: добрими, мудрими, лихими, діловими. Я витримав багато випробувань на Землі, навчився мудрості у Лиса, отримав звання людини. Але я повертаюсь на свою планету, до улюбленої троянди , тому що кожен відповідає за свою планету і за тих, кого він приручив. ( Звучить пісня «Маленький принц» на сл. М. Тарівердієва ).
Слово вчителя. Маленький принц пішов, але зустріч з ним допомогла нам прозріти душею.
– Прокоментуйте епіграф нашого уроку. (Відповіді учнів)
– Які істини відкрили ви для себе? (Можливий варіант : любити ближніх, бути щирими, як діти, дотримуватися моральної і фізичної чистоти, судити людей не за словами, а за справами, визнавати свої помилки, бути справжнім другом)
– Що в житті людини найцінніше? (Можливий варіант: любов, дружба, відповідальність, праця, домівка, родина)
Гра – троянда «Який я друг» . На пелюстках троянди записані початки фраз, учні мають їх закінчити (Додаток 3)
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Рефлексія.
– Давайте повернемось до проблемного запитання, поставленого на початку уроку, і спробуємо дати на нього відповідь. Отже, що робить людину щасливою? (Відповіді учнів) (Слайд 15),
VІІІ. Оцінювання учнів.
IХ. Домашнє завдання: (виконати одне із завдань) написати листа Маленькому принцові, намалювати ілюстрації до улюблених епізодів, скласти кросворд
Додаток1
Додаток 2
Літературна вікторина
Додаток 3
Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”