в школах України

Актуальність роману Достоєвського

Автор: Пунтус Тетяна, учениця 10 класу Високопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Олександрівського району Донецької області.
Куратор: Гарна Світлана Юріївна

Є письменники, у світ книжок і героїв яких входиш просто, «без запрошення». Такий А.П. Чехов. Його оповідання можна читати в будь-який час, без кінця. Але є художники слова, для читання книг яких мало навіть особливого настрою. Їх не зрозуміти і не розгадати «таємницю», якщо не буде попередньої підготовки. Для мене таким був Федір Михайлович Достоєвський. Я хочу поділитися враженнями після прочитання його роману «Злочин і кара», який не може не схвилювати жодного читача, і який залишив слід у моєму житті. Хоча твір написаний у 1886 році, але він не втрачає своєї актуальності до цих пір. Адже цей роман – один із уславлених пам’ятників зарубіжної літератури. Автор створив «роман-трагедію», в якому порушені та об’єднані воєдино соціальні, філософські, психологічні питання, що цікавили і хвилювали людство за всіх часів. Ідейна проблематика та художня майстерність письменника зумовили незгасаючу цінність твору.
Роман створювався в умовах страшенних злиднів. Він складається із шести частин з епілогом. Одна частина – опис героя Раскольникова і його шлях до злочину. Решта п’ять розповідає про те, як він мучився, страждав через те, що накоїв. Петербург у творі – дійова особа. Образ міста стає символом страшного світу, де бідному і слабкому нема порятунку, де все продається й купується. На думку Порфирія Петровича, «середовище» для злочину має велике значення. Раскольников, який живе в такому середовищі, переконується, що люди діляться на «звичайних» і «незвичайних». Хлопець довго розмірковував, на який бруд спроможне його серце. Він довго відкидав погані думки, не зважувався на вбивство. Але бажання всім довести, що він «не створіння тремтяче», все ж таки наштовхує його на злочин.
Я вважаю, що ми живемо в ті часи, коли злочинність захоплює суспільство. Жорстока, всепоглинаюча боротьба між добром і злом – ця проблема стояла і буде стояти перед людством завжди. Коли я прочитала цей роман, то змогла глибше зрозуміти сенс життя. Тому ця книга корисна всім людям. Вона змушує задуматися кожного над тими проблемами і питаннями, про які хотів попередити нас Федір Достоєвський.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар