в школах України

Час неоригінальності…

Автор: Сорбало Світлана, 17 років, учениця 11 класу Навчально-виховного комплексу «Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 – ліцей з юридичним та економічним профілям навчання» м. Могилева–Подільського Вінницької області
Захоплення – міфологія, література, психологія, фотографія
Куратор – Бушакова Оксана Валеріївна


Слово вчителя. Інтересами й захопленнями Світлана чимось нагадує ту, далеку, сімнадцятирічну, мене. Але значно наполегливішу, більш зрілу і працелюбну, ніж я була у її віці. Шкодую, що вчила цю дитину лише 2 роки (10-11 класи). Цікаво разом працювати, обмінюватись думками. Скоро це пташеня вилетить зі шкільного гніздечка, щоб стати лікарем… Достойна мета достойної людини.

Час неоригінальності… І раптом: хто може усвідомити, що світ можна розглядати крізь призму запахів? Та чому б і ні? Така ж сенсорна система, як зір, слух, дотик…
Патрік Зюскінд відобразив століття, що пахло йому огидно, – добу Просвітництва. Але у колориті смородів був той, хто маскувався, бо Гренуй не пах нічим. Бридке, огидне створіння. Як він міг бути генієм?
Запахи – своєрідний лакмусовий папірець, який допомагає встановити, що є добро, що – зло; що є огидним, що – прекрасним. Як складно нині розпізнати запахи людей! Вони несправжні! Люди ховаються за чужими запахами, привласнюючи чужі, невластиві їм аромати. Час фальші…
Але кожна людина пахне інакше. Чому? Іноді запах – це сморід, або ж чудовий аромат душі. Не існує ідеального запаху, не існує досконалої людини. «Ми недосконалі!» – говорить Патрік Зюскінд. Тому, можливо, колись на світ народиться новий Гренуй, котрий віддасть життя пошукам досконалості і навіть створить те, що зводитиме з розуму рід людський… Але якою ціною буде досягнуто ідеалу?.. Чи не забагато помилок?.. Хіба не час людям схаменутись?..

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар