Зміст № 10, 2011

Педагогічна хроніка
Хроменко І. А. Всеукраїнський семінар учителів світової літератури “Шекспір в парадигмі шкільної освіти”. .2
Храброва Г. Українське щекспірознавство. .4

Дистанційний тренінг
Хроменко І. А. Особливості використання технології проблемного навчання на уроках літератури. Заняття № 6.5

Із скарбнички педагогічних знахідок учасників дистанційного тренінгу
Роботи А. Химинець, Л. Соломки, О. Діденко. .13

11-клас — на відмінно!
Гузь О. О. Орієнтовне поурочне планування уроків світової літератури. 11 клас. Академічний рівень.
Теми: Творчість Рільке, Аполлінера, Гарсіа Лорки.18

Фахові проблеми
Богосвятська А. І. Сучасні типи уроків світової літератури: пошук, натхнення, фантазія.37

Методичне розмаїття
Козієва В. В. “Людина або все, або ніщо”
Компаративний аналіз вирішення проблеми сенсу життя людини у часовому та полікультурному просторі: Гете “Фауст” – епоха Просвітництва, Ян Шванкмайєр “Урок Фауста” – сюрреалізм ХХ ст. .42

Глібовець В. В. “Пісня про Роланда” і “Слово о полку Ігоревім” як пам’ятки середньовічного героїчного епосу. Із практики порівняльного аналізу художніх творів. .44

Кашуба Є. “Дволикий Янус”. Урок за біоадекватною технологією навчання. 6 клас.46
Кашуба Z dosvidu noosfery

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Котова І.С. Конспект інтегрованого уроку світової літератури та етики. 5 клас. .49

Факультатив
Янкович О. В., Ханчук І. Д. Матеріали до факультативу “Романтизм у контексті світового літературного процесу” (світова та українська література) Заняття № 4. . .51

Нариси з історії світової культури
Шкаруба Л. М. От модернизма к постмодернизму. Статья шестая. .55

Конкурс для школярів
Творча робота учасника конкурсу “Вічні образи” у світовій літературі”. .64

 

На 1-й стор. обкладинки — каліграма Гійома АполлінераРейтинг:

Коментарі (1)Анна-Марія Богосвятська #10 листопада 2011 в 07:28+1

Дуже цікава підбірка у рубриці “Методичне розмаїття”.
Урок В.В. Козієвої – знахідка: рідка, але вдала спроба поєднання на уроці літератури кіномистецтва і мистецва слова: твір Гете “Фауст” і його блискуча екранізація (реж. Ян Шванкмайєр). Дві епохи перекликаються у полікультурному діалозі, при цьому розкриваються філософські проблеми та вічні цінності. Це розвиток інтегративного мислення учнів і справжнє дослідження!
Не менш цікавий компаративний урок В.В.Глібовець. “Пісня про Роланда” і “Слово о полку Ігоревім” – рівновеликі для культури своїх народів героїчні епоси з високою місією. Глибоке прочитання образів Ігоря, Роланда, правителів, духу історичних епох.
Третій матеріал рубрики – урок Є.Кашуби, створений за біоадекватною технологією навчання. Узагалі пані Євдокія – один із найцікавіших і активних сьогодні учителів СЛ, чиї розвідки прикрашають багато фахових видань. Це живе слово, нестандартне мислення, уроки з високим рівнем моральності та духовності. Як і цього разу: основні ідеї “Різдвяної пісні у прозі” Ч.Діккенса вивчаються за допомогою навчальної релаксації, коли в сконцентрованому вигляді в уяві дітей виникає спочатку образ деградації героя, а потім чудовий момент перетворення Скруджа під впливом Духа майбутнього Різдва. Єдине, що здивувало: підведення ітогів уроку методом “Шести капелюхів”. Біоадекватна методика і “шість капелюхів” – дві сильні самодостатні технології. Чи доцільне їх поєднання на одному уроці? – тут у мене чомусь виникає сумнів.

22-24 березня 2012 року в м. Чернігові, на базі Чернігівського ОІППО імені К.Д. Ушинського, проведено чергове засідання міжрегіональної творчої групи вчителів-словесників з проблеми «Компаративне вивчення української та світової літератур».
(більше…)

Постійні успіхи кіровоградців на Всеукраїнських конкурсах «Учитель року» в номінації «зарубіжна/світова література» давно перетворилися на традицію.
(більше…)

У тому, що МАН – це свято, упевнені усі учасники секції «Світова література», які 10 лютого 2012 року прийняли участь у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН Миколаївського територіального відділення. (більше…)

Дев’ятого грудня 2011 року у Гуманітарному інституті Київського університету імені Бориса Грінченка відбулося засідання літературознавчого круглого столу. (більше…)

У грудні 2011 у ЗНЗ №29 Оболонського району м. Києва в межах загальноміського семінару учителів світової літератури „Особливості викладання світової літератури в 11 класі” учитель-методист Катерина Никифорівна Баліна провела відкритий урок на тему „Федеріко Гарсіа Лорка. Синтез у творах міфології і фольклору з поетикою модернізму”. (більше…)

10-11 листопада 2011 р. у Чернігові, на базі ОІППО імені К.Д. Ушинського проходила робота Всеукраїнської школи педагогічної майстерності (далі – Школа) за підсумками конкурсу «Учитель року – 2011» в номінаціях «Світова література», «Початкові класи», «Історія», «Німецька мова», «Образотворче мистецтво». (більше…)

21–22 жовтня 2011 р. у Прикарпатському націон. ун-ті ім. В. Стефаника відбулася організована кафедрою світової літератури (завідувач докт. філол. наук, проф. В. Г. Матвіїшин, відпов. секретар оргкомітету, канд. пед. наук, доц. А. М. Мартинець) Всеукраїнська науково-практична конференція «ІІ Султанівські читання. Актуальні проблеми викладання літератури у середній та вищій школі». (більше…)

25 вересня 2011 р. виповнилося 70 років від дня народження відомого філолога та перекладача Мирона Івановича Борецького. До цієї дати було приурочено Всеукраїнську наукову конференцію «Класична спадщина й сучасний літературний процес», яка відбулася 27-28 вересня ц.р. у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка. (більше…)

6 жовтня було оголошено ім’я лауреата Нобелівської премії 2011 року, ним став 80-річний шведський поет Томас Транстремер. (більше…)

Черговий номер

Зміст №6, 2018

Редакційна вітальня «Мене надихають діти». Ексклюзивне інтерв’ю Ольги Горобченко. . . . . . .2 Фахові проблеми Практика роботи …

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”