в школах України

Новий рік Рудика

Автор: Гусак Мар’яна, учениця 5-го класу Сков’ятинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Борщівського району, Тернопільської області.
Учитель: Гнатюк Марія Іванівна

Настала холодна сніжна зима. Білочка Руся готувалася до новорічного свята. Вона ретельно прибрала свою хатинку в дуплі найвищої та найстарішої сосни. Білочка розвісила на стінах гірлянди сушених грибочків, ліщинових горішків та соснових шишок. Наносила Руся у своє дупло запашного та м’якого моху. Залишилося білочці запросити до себе в гості усіх своїх друзів. Розпушила Руся хвостика і гайнула гілочками сусідніх дерев. Вже повертаючись додому, білочка почула новину, яку принесла на хвості сорока Зойка:
– Рудик знову бешкетує у лісі. Ой біда чекає на лісових мешканців. Женеться за Рудиком дикий кабан.
Стривожена білочка поспішила додому, бо дуже вже налякала її звістка про синочка. Коли схвильована Руся опинилася біля рідного дупла, то ледь не розплакалася: мох клаптями звисав з соснових гілок, а від гостинців і сліду не було. Шибеник Рудик, рятуючись від розсердженого кабана, був змушений «обстрілювати» нападника маминими запасами. Ситий кабан був дуже задоволений битвою, але бідолашна Руся не могла оговтатись. Білочка не мала вже де зустрічати і чим вгощати гостей.
Рудик розумів свою провину, але зарадити лиху не міг. Від сорому він сховався під найнижчою сосновою гілкою. Але раптом перед ним з’явилася гарненька дівчинка у блакитній шубці. Снігуронька. Яку Рудик одразу впізнав, обізвалася першою:
– Сьогодні Новий рік, я не можу допустити, щоб хтось у цей день був нещасливий. Але пообіцяй, Рудику, що ти станеш дбайливим і слухняним сином!
– Звичайно! – зрадів рудий пустун.
Снігуронька тим часом набрала жменьку снігу і дмухнула на нього. Сніжинки здійнялися у повітря, а коли снігопад припинився, то здивований Рудик побачив, що уся величезна сосна увішана грибочками, жолудями, горішками, ягодами та іншою смакотою.
На радісний крик сина виглянула білочка Руся. А тут і гості вже почали підходити. Звірята були дуже здивовані. Але Рудик був впевнений, що це новорічне диво було зачакловане тільки для нього. А обіцянку. Яку дав Снігуроньці, він ніколи не порушив, хоча бачити онуку Діда Мороза Рудикові вже не щастило.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар