в школах України

Туве Янсон “Країна Мумі-тролів”. Мемуари Тата Мумі-троля. Небезпечне літо. Зима-чарівниця”

Автор: Яременко Оксана, учениця 6 – А класу Запорiзької загальноосвiтньої школи І – ІІІ ступенiв № 75 Запорiзької мiської ради Запорiзької областi м.Запоріжжя
Захоплення: люблю читати
Вчитель: Некіга Лариса Миронівна

Відпочиваємо родиною на дачі. Мама готує смачний яблуневий пиріг. Бабуся перебирає ягоди для джему. Татко з дідусем лагодять паркан. Мій молодший брат кожному намагається допомогти, але виходить навпаки. Татко кличе мене і говорить, що в шухляді для нас сюрприз…. Так, я тримаю в руках книгу другу серії “Країна Мумі – тролів” фінської казкарки Туве Янсон, «Видавництво Старого Лева». Приємна на дотик палітурка. Цікава кольорова ілюстрація: чарівною квітучою галявиною гуляють незвичайні симпатичні мешканці. Чорна торбинка, мила пані пудрить свого носика і наче промовляє: “Ласкаво прошу”. Відкриваю книгу, а переді мною ціла портретна галерея героїв, з якими я познайомлюся на сторінках дивовижного фантастичного світу – Долини мумі – тролів. Вже з перших сторінок цієї казкової повісті я відчула, що цю книгу буду читати з великим задоволенням.
“Мемуари Тата Мумі – троля”. Мумі- тато застудився, боліло горло, почувався погано. Мумі- мама – радить йому написати книгу про власну молодість: “Пам`ять з віком потроху підводить”. Тато Мумі- троля, щоб не нудитися в ліжку, почав писати книгу про своє дитинство і молодість. Так з’явилися на світ дивовижні пригоди і неймовірні історії із життя Мумі-тролевого татка. Більш понад усе в повісті “Мемуари Тата Мумі – троля” мене вразило, що в казковому світі є притулок для знайд – мумі – тролів. Невже і в такому райському містечку – Долина Мумі – тролів – є діти, котрі не потрібні своїм батькам? Захоплююсь татусем Мумі – троля, що незважаючи ні на будь – які перешкоди та життєві негаразди, він робить у своєму житті правильний вибір.
“Небезпечне літо” – це просто розповідь про щасливе дитинство: небезпеки, пригоди, театральні вистави. Так захопливо! Наймиліша, найдобріша, найкраща – це слова, (які я завжди знала!) лише про мою матусю, а тепер мій ідеал мами доповнює добра мама Мумі – троля. Вона радо приймає кожного гостя, хвилюючись лише, де поставити нове ліжко і переймається тим, що захоче на десерт новий гість.
Цікаво було прочитати на сторінках дивовижної розповіді «Зима-чарівниця», як відбулося знайомство малого Мумі з Крижаною Панею Зимою. Мумі – троль не бачив і не знав, яким може бути світ без сонця. Так хотілося підтримати пухкенького друга і сказати, що восени воно обов`язково повернеться. Я ніколи не думала про те , що для когось взимку може бути так моторошно та страшно. Маленька Мю на ковзанах, виписуючи чудернацькі вісімки, нагадала мені про мою дивовижну подругу – Воронькову Христину.
Знайомлячись з маленькими фантастичними мешканцями Чарівної Долини, дивуєшся атмосфері доброти, любові, толерантності, домашнього затишку. Тут живуть за єдиним гаслом: всім допомагати, нікого не залишати в біді. На мою думку, нам є чому повчитися у цих незвичайних симпатичних Мумі – троликів.
Раджу прочитати батькам і дітям цей дивовижний “Кодекс мешканців Чарівної Долини”.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар