в школах України

Зміст № 11, 2011

Природа в дзеркалі поезії
Шкаруба Л. М. Светлая печаль одиночества: времена года в лирике Басё. .2

Нобелівські лауреати
Гетьман О. Г. Нобелівський лауреат у галузі літератури 2011 року —
шведський поет Томас Транстрьомер, .8

Педагогічна хроніка
Зварич В. Класична спадщина й сучасний літературний процес. .11

Фахові проблеми
Богосвятська А. І. Організація роботи в творчих учнівських групах на уроках світової літератури.12

Дистанційний тренінг
Хроменко І. А. Застосування ігрових педагогічних технологій на уроках літератури.
Заняття № 7. .14

Із скарбнички педагогічних знахідок учасників дистанційного тренінгу
Роботи Л. Бондарук, С. Дячок, Н. Рябошапко, Л. Качур, В. Устіяновської, А. Химинець, Л. Завгородньої. .21

Хроменко І. А. Літературна гра “Щасливий випадок” “Срібна доба”. .24

11-й клас — на відмінно!
Гузь О. О. Орієнтовне поурочне планування уроків світової літератури. 11 клас. Академічний рівень.28

Методична наука та практика
Островська Г. О. Філософсько-художній синтез середньовічної культури у поемі “Божественна комедія” Данте, її алегоричний зміст (матеріали до вивчення творчості Данте).34

Майстерня вчителя: готуємо сучасний урок
Хроменко І., Бондарук Л. Методичні рекомендації щодо організації уроку за темою “А.П.Чехов. “Хамелеон”. 6 клас.38

Позакласні заходи
Рідкодуб Н. В. Свято казки (для учнів 5—6 класів).42

Факультатив
Янкович О.В., Ханчук І.Д. Матеріали до факультативу “Романтизм у контексті світового літературного процесу” (світова та українська література). Заняття № 5.44

Відкритий урок
Чорна І. Ю. Риси романтичного героя в поемі Дж. Байрона “Мазепа”. Художнє осмислення постаті українського гетьмана в творах О. Пушкіна та В. Сосюри. .48

Семінар
Богосвятская А. И. Программа семинара
“Феномен литературной мистификации” для 10 (11) классов. .55

Життя славетних очима нашого сучасника
Калиниченко М. Ломоносовский миф русской литературы
К 300-летию со дня рождения. .61

 

На 1-й стор. обкладинки — Ілля Глазунов. Ілюстрація до збірки Олександра Блока “Снігова маска”.

Коментарі: Анна-Марія Богосвятська #11 листопада 2011 в 15:39+5

Красивое начало номера: статья Леонида Шкарубы о временах года в лирике Басё. Написано с вдохновением и очень поэтично. Нужны такие мудрые и опытные проводники по художественным мирам поэтов, тем более иной культуры. Жанр хайку после прочтения этого материала стал более понятен, но от этого не менее чарующим.
Вовремя подоспел и материал о новом Нобелевском лауреате – Томасе Транстемере. Не всегда хватает времени отыскать качественную информацию о нобелиате в Интернете, да ещё чтобы и варианты переводов были представлены. Спасибо О.Гетьман за интересную подборку сведений и примеров стихотворений.
Всегда с интересом просматриваю результаты участия учителей-зарубежников в дистанционном тренинге тренера И.Хроменко. В 11-м номере – великолепные примеры заданий на развитие разных типов интеллекта: языкового, логико-математического, пространственного, музыкального, межличностного, кинестетического и др. Особенно хочется отметить методические находки Л.Бондарук, С.Дячок, А.Химинець.
Изысканный академический урок по “Божественной комедии” Данте предлагает Г.О.Островская: современные методы, любимый учителями приём распределения учебного материала по творческим группам, проведение “Круглого стола”, презентации на тему искусства.
Михайло Ломоносов – фигура русской науки и культуры, которая не перестает вызывать уважение. О влиянии Ломоносова на восприятие роли правителей и темы власти в творчестве Пушкина, Державина, Огарева, Герцена пишет М.Калиниченко.hala #7 грудня 2011 в 05:38+4 Статьи Шкарубы Л.М. всегда интересны и написаны с любовью, это правда.И статья о Басё – не исключение. Уже много есть материалов по этой теме, но здесь систематизировано по временам года – очень удобно для работы.Новый мастер-класс Богосвятской А.И. об организации работы в творческих группах – такая практическая вещь! Как впрочем, и другие её исследования.Вчера была на районном семинаре учителей как раз по этой теме. Конечно, все блистали знаниями, держа в руках журнал с этой статьёй!

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар