fbpx

в школах України

Зміст № 7-8, 2014

Офіційна рубрика
Методичні рекомендації щодо вивчення світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах
у 2014—2015 навчальному році. 2

Редакційна вітальня
Iз книжкою у XXI століття! Інтерв’ю з доктором філологічних наук, професором Ольгою Ніколенко.5

Нова програма: готуємось заздалегідь
Ніколенко О. Специфіка викладання світової літератури в 6 кл.8
Ніколенко O., Орлова O. Oрієнтовне календарно-тематичне планування уроків у 6 класі.9
Гузь О. Орієнтовне планування уроків для 6 кл. Уроки №1—9.12
Орлова O. Мудрість байки. Конспекти уроків.32

На допомогу вчителю
Традиційні та інноваційні форми методичної роботи у школі. Матеріали учасників дистанційного тренінгу «Організація методичної роботи з учителями світової літератури»
Сметюх О. В., Хмельницької О. Л., Черняєвої Н. В., Капусти Л. В., Михайляк Г. Г., Гнатюк М. І., Соломки Л. А., Гриценко О. Г., Грипась Н. А. . .36

Учитель-учителеві
Ткач І. О. Використання жанру інтерв’ю як засіб формування компетентного читача.51

Конкурс «Урок, яким я пишаюся»
Кречетова О. М. Морально-етичні проблеми роману Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея». Урок-презентація. 54
Презентація до уроку  Кречетова Презентація до уроку Морально-етичні проблеми роману Оскара Уайльда Портрет Доріана Грея
Вент О. В., Пастухова А. П. Література як мистецтво слова.58
Тутко Н. І. Герої, з якими завжди весело. Урок-зіставлення (порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Федька-халамидника). 61
Презентація до уроку  Тутко Презентацiя_до_урокуГероi,_з_якими___
Ткач І. О. «Перший письменник третього тисячоліття» серб М. Павич .64

Методика і досвід
Хроменко І. Методичні нотатки до вивчення роману Стендаля «Червоне і чорне». 10 клас.68

Майстерня класного керівника
Котова І. С. Конспект тренінгового заняття для класних керівників.75

Україна в моєму серці
Черняєва Н. В. В моїх обіймах шелест трав сповідує…84
Онуфрієнко Т. С. Вишита моя доле… .86

Позакласні заходи
Кожукало Н. В., Нікітіна А. В. «Я України син, України…» Мистецький вечір-портрет, присвячений 120-річчю від дня народження Олександра Петровича Довженка.88
Сич Л. М. З любов’ю в серці. Літературно-музичний вечір.92

Коментарі:
Анна-Марія Богосвятська #10 вересня 2014 в 08:46+3
Наприкінці літа порадував новий номер “ЗЛ”.
Цікаві і корисні матеріали учасників дистанційного тренінгу “Організація метод.роботи з учителями світової літератури” – досвід проведення різноманітних форм засідань МО: методичні посиденьки, філософський стіл, майстер-клас, ділова гра, творчий звіт, день відкритих дверей у мусейоні, тренінги.
Прекрасна нова рубрика “Майстерня класного керівника”. Тренінг, який пропонує І.С. Котова, – надзвичайно актуальний і важливий, адже гуманна педагогіка (живим вогнем якої є Ш.О. Амонашвілі) – унікальний інструмент для вчителя узгоджувати своє спілкування з дітьми у відповідності з вічними Законами Всесвіту. Думаю, що проведу найближчим часом заняття за даним конспектом у нашій творчій майстерні молодих вчителів.
Сподобались методичні нотатки до вивчення роману Стендаля “Червоне і чорне” І. Хроменко. Розкривається філософія роману, метафоричний сенс назви, особливості жанру, орієнтовні завдання для текстуальних досліджень, щирі глибокі відгуки старшокласників про роман. Можна повчитися майстерності цілісного аналізу художнього твору!
Цікаво розкрито вічне почуття любові у літературно-музичному вечорі, який пропонує Л.М. Сич. Кохання на фоні різних пір року… Поетично, піднесено, тонко!
Н.В. Кожукало та А.В. Нікітіна нагадали у чудовій формі мистецького вечора-портрета про О.П. Довженка.
Проблеми сучасної компаративістики – у матеріалах Н.І. Тутко: порівняльна характеристика образів Тома Сойєра та Федька-халамидника з використанням інтерактивних прийомів та методу проектів (мистецький проект, журналістський проект та ін.). Гарно, чітко структурована презентація до конспекту за кожним етапом уроку.
Сподобалась система обраних творчих прийомів, методів О.М. Кречетової до уроку з вивчення роману О. Вайльда “Портрет Доріана Грея”: “Дарую думку”, стратегія “Згоден – не згоден”, “Твір-п’ятихвилинка”. Вишукана електронна презентація до уроку, хоча різнобарв’я стилів на слайдах інколи уводило думку від головної ідеї.
Як завжди, на висоті майстер-клас від І. Ткач у рубриці “Учитель – учителеві” – розкриття специфіки використання на уроках цікавої форми інтерв’ю.
О.О. Гузь знов порадувала своїми розробками – орієнтовним плануванням уроків для 6 класу за новою програмою: глибокий літературний аналіз творів, цікавинки, ерудиція вчителя, узагальнюючі таблиці, дослідницька робота, емоційність і висота розглянутих тем.
Щиро дякую всім авторам і редакції!

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”