в школах України

Цінності дитинства у казці Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Автор: Крупська Наталя, учениця 9 класу НВК №7, м. Хмельницький
Захоплення – читання книг.
Куратор: Біла Ольга Андріївна

Напевно, якби не уроки зарубіжної літератури, я б ніколи не прочитала казку Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Чесно кажучи, я ніколи не цікавилась читанням казок, але саме цей твір у більш дорослому віці відкрив для мене всі цінності дитинства.
Я зрозуміла, що дорослі мають зовсім інший світогляд, і це змусило мене запитати себе: «Чому діти оцінюють все серцем, а не розумом?». Недарма, сам герой казки казав: «Лише діти знають, чого шукають…», адже діти мають інші цілі у житті, які є простими і реальними, а не такими захмарними, як бажання дорослих. Старші люди все життя, біжучи по кар’єрних сходах і борячись за місце під «Сонцем», не помічають всіх радощів, які приносять буденні справи і все, що оточує їх. Спостерігаючи за цією метушнею впродовж багатьох років мого щасливого дитинства, я не переставала вірити, що десь у величезній пустелі, яка символізує серце зрілої людини, знайдеться джерело, яке стане початком змін. Цього не ставалося. З року в рік це ставало для мене більш зрозумілим і звичним. Зрештою я так само перестала дивуватись речам, які були для мене звичними і не цікавими. Але час від часу, задумуючись над сенсом життя, я усвідомлюю, що саме ці дрібні і вже знайомі нам речі приносять більше задоволення і насолоди, ніж труднощі і проблеми, викликані теперішнім темпом життя і сучасними життєвими цінностями. Правду кажуть, що з віком цінності змінюються, і лише діти можуть оцінювати все чесно, без фальші, серцем. Маленький принц казав: «— Ось моя таємниця. Вона дуже проста: лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима…». Зізнайтеся собі, невже Ви можете знайти хвилинку, аби насолодитися чарівним запахом троянди або заходом сонця. Напевно, ні… Але чому? Чому Ви перестали помічати ту красу, за яку не треба платити, яка є звичайною, справжньою?! А й справді «Ці дорослі – такі дивні люди».
Так, дорослий світ загадковий. Але спілкуючись з тваринами і природою, люди згадують своє дитинство. Казка Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» надає людям можливість переусвідомити їхній стиль життя, і згадати про дитячі роки, коли вони ще вміли дивуватися простим речам. Адже життя забарвлюється лише цими дрібницями.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар