в школах України

Зміст № 10, 2011

Педагогічна хроніка
Хроменко І. А. Всеукраїнський семінар учителів світової літератури “Шекспір в парадигмі шкільної освіти”. .2
Храброва Г. Українське щекспірознавство. .4

Дистанційний тренінг
Хроменко І. А. Особливості використання технології проблемного навчання на уроках літератури. Заняття № 6.5

Із скарбнички педагогічних знахідок учасників дистанційного тренінгу
Роботи А. Химинець, Л. Соломки, О. Діденко. .13

11-клас — на відмінно!
Гузь О. О. Орієнтовне поурочне планування уроків світової літератури. 11 клас. Академічний рівень.
Теми: Творчість Рільке, Аполлінера, Гарсіа Лорки.18

Фахові проблеми
Богосвятська А. І. Сучасні типи уроків світової літератури: пошук, натхнення, фантазія.37

Методичне розмаїття
Козієва В. В. “Людина або все, або ніщо”
Компаративний аналіз вирішення проблеми сенсу життя людини у часовому та полікультурному просторі: Гете “Фауст” – епоха Просвітництва, Ян Шванкмайєр “Урок Фауста” – сюрреалізм ХХ ст. .42

Глібовець В. В. “Пісня про Роланда” і “Слово о полку Ігоревім” як пам’ятки середньовічного героїчного епосу. Із практики порівняльного аналізу художніх творів. .44

Кашуба Є. “Дволикий Янус”. Урок за біоадекватною технологією навчання. 6 клас.46
Кашуба Z dosvidu noosfery

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Котова І.С. Конспект інтегрованого уроку світової літератури та етики. 5 клас. .49

Факультатив
Янкович О. В., Ханчук І. Д. Матеріали до факультативу “Романтизм у контексті світового літературного процесу” (світова та українська література) Заняття № 4. . .51

Нариси з історії світової культури
Шкаруба Л. М. От модернизма к постмодернизму. Статья шестая. .55

Конкурс для школярів
Творча робота учасника конкурсу “Вічні образи” у світовій літературі”. .64

 

На 1-й стор. обкладинки — каліграма Гійома АполлінераРейтинг:

Коментарі (1)Анна-Марія Богосвятська #10 листопада 2011 в 07:28+1

Дуже цікава підбірка у рубриці “Методичне розмаїття”.
Урок В.В. Козієвої – знахідка: рідка, але вдала спроба поєднання на уроці літератури кіномистецтва і мистецва слова: твір Гете “Фауст” і його блискуча екранізація (реж. Ян Шванкмайєр). Дві епохи перекликаються у полікультурному діалозі, при цьому розкриваються філософські проблеми та вічні цінності. Це розвиток інтегративного мислення учнів і справжнє дослідження!
Не менш цікавий компаративний урок В.В.Глібовець. “Пісня про Роланда” і “Слово о полку Ігоревім” – рівновеликі для культури своїх народів героїчні епоси з високою місією. Глибоке прочитання образів Ігоря, Роланда, правителів, духу історичних епох.
Третій матеріал рубрики – урок Є.Кашуби, створений за біоадекватною технологією навчання. Узагалі пані Євдокія – один із найцікавіших і активних сьогодні учителів СЛ, чиї розвідки прикрашають багато фахових видань. Це живе слово, нестандартне мислення, уроки з високим рівнем моральності та духовності. Як і цього разу: основні ідеї “Різдвяної пісні у прозі” Ч.Діккенса вивчаються за допомогою навчальної релаксації, коли в сконцентрованому вигляді в уяві дітей виникає спочатку образ деградації героя, а потім чудовий момент перетворення Скруджа під впливом Духа майбутнього Різдва. Єдине, що здивувало: підведення ітогів уроку методом “Шести капелюхів”. Біоадекватна методика і “шість капелюхів” – дві сильні самодостатні технології. Чи доцільне їх поєднання на одному уроці? – тут у мене чомусь виникає сумнів.

Черговий номер

Без имени-1

[contact-form-7 id="3827" title="Замовлення вебінарів"]

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”

13 березня о 19.00 відбудеться вебінар Ольги Гузь
«5 наукових, 5 методичних і
5 практичних секретів вивчення творів постмодернізму в школі
»

1.     Що потрібно знати вчителю про постмоденрізм як спосіб мислення та художній напрям розвитку світової літератури?
2.     Яку інформацію необхідно донести до учнів? Як це зробити просто і зрозуміло?
3.     Коли варто починати говорити з дітьми про явище постмодернізму?
4.     В яких творах, що вивчаються в загальноосвітній школі з 5 класу наявні ознаки постмодерністської літератури? (Постмодерністські мітки в книгах Роальда Дала, Пауля Маара, Діани Вінн Джонс, Корнелії Функе).
5.     Місце і роль творів Михайла Булгакова в передбаченні ситуації постмодернізму в історико-культурному розвитку людства.
6.     Сходинки до вивчення текстів постмодернізму в 11 класі: фентезі, театр абсурду й твори магічного реалізму як перехідний етап до виникнення літератури постмодернізму.
7.     Знакові імена й тексти літератури постмодернізму. Шкільний ракурс: Хуліо Кортасар «Менади», Милорад Павич «Скляний равлик», Даніель Пеннак «Усе для людожерів». Набір секретних засобів впливу на учнів для прочитання й осмислення творів постмодернізму.
8.     Системний аналіз роману «Дім дивних дітей» Ренсома Ріггза як постмодерністського фентезі.

Реєструйтеся на вебінар