fbpx

в школах України

Зміст №12, 2011

Педагогічна хроніка
ІІ Султанівські читання на Прикарпатті. .2
Козлик І. В. Уроки Султанова.4
Ковбасенко Анастасія. “Учитель року — 2011”: підбиття підсумків.7

Дистанційний тренінг
Хроменко Ірина. Використання методів інтерактивного навчання на уроках світової літератури. Заняття № 8. .8

Із скарбнички педагогічних знахідок учасників дистанційного тренінгу
“Сучасні підходи до вивчення світової літератури”
Роботи Христини Ходоровської, Ольги Северин, Лілії Бондарук, Івана Носко, Оксани Гундерич, Олени Діденко, Наталії Рябошапко, Вікторії Устіяновської, Адріани Химинець, Олени Бондаренко, Людмили Завгородньої. .13

На допомогу вчителю
Богосвятська А. І. Сенкан. Роздуми про один творчий прийом.18

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Вихрист Н. С. Сапфо — “десята муза” Стародавньої Греції. Лірика кохання та краси. .22
Курилович Н. П. Рубаї Омара Хайяма.24
Щербонос К. Ф. Байка у світовій літературі.26
Дем’яненко О. М. Літературна гра “Розумники й розумниці”. 5—6 класи.27
Остапова Л. І. Інтелектуальна гра “Що? Де? Коли?”.31

Майстерня вчителя: готуємо сучасний урок
Хроменко І., Бондарук Л. Методичні рекомендації щодо організації уроку за темою “Проблематика лірики Ду Фу”.33

Методика і досвід
Афанащенко Л. Роман Л. Н. Толстого “Анна Каренина” Конспект урока. 10 класс. .36

11-й клас — на відмінно!
Гузь О. О. Орієнтовне поурочне планування уроків світової літератури. 11 клас. Академічний рівень.39

Літературознавча розвідка
Атаманчук В. П. Мотив перевтілення у новелах Х. Л. Борхеса зі збірки “Творець”.56
Таратута С. Л. Тема мезальянса в литературе.58

Методична наука та практика
Шкловська О. Н. “Діалог з митцем” на уроці зарубіжної літератури: актуальні проблеми, пошуки, рішення.61

 

Коментарі:

Анна-Марія Богосвятська #28 грудня 2011 в 16:03+5
Дуже насиченим вийшов останній номер за 2011 рік. Усі матеріали достойні, цікаві. Та все ж хочеться дещо відмітити.
Найбільше з усього номеру мене вразив урок за романом Л.М.Толстого “Анна Кареніна” заслуженого вчителя України Л.Афанащенко. Цитується твір, аналіз “услід за автором”, але проставлені такі наголоси, що неначе вперше прочитуєш цей твір, вперше відкриваєш його глибинний і особистісний смисл. Опорні таблиці до роману, проблемні питання – всі ознаки класичного, але, без сумніву, СУЧАСНОГО уроку літератури.
Як завжди (але завжди не можна пробігти повз цих матеріалів) – на висоті рубрика “Орієнтовне планування уроків світової літератури. 11 клас” О.О.Гузь. Тут блискучі моменти тонкого, чуттєвого аналізу віршів Анни Ахматової, Бориса Пастернака, урок – написання есе за новелою Х.Л.Борхеса “Вавилонська бібліотека”.
І.А.Хроменко продовжує свій дистанційний тренінг з популярною сьогодні темою для вчителя-словесника “Використання методів інтерактивного навчання на уроках світової літератури”. Цей матеріал – роздуми нестандартно мислячої людини, щире бажання поділитися своїми знахідками та надати крила колегам.
У рубриці “Атестація вчителя: шлях до майстерності” особисто для мене співзвучними здалися урок Н.С. Вихрист “Сапфо – “десята муза” Стародавньої Греції” (різноманітні види діяльності, методи, електронна презентація, елементи рольової гри та театралізації – і все це чудовим образом не відволікає від теми інтимної лірики, тільки підкреслює унікальність поетичного світовідчуття давньогрецької поетеси), а також інтелектуальна гра “Що? Де? Коли?” Л.І.Остапової (цікаві, справді інтелектуальні питання).

Djachok #2 січня 2012 в 13:53+7
З Новим роком! Теж хотіла б прокоментувати декілька статтей журналу. Вже традиційні Султанівські читання не залишать байдужим жодного педагога-“зарубіжника”. Адже саме Юрій Ібрагімович – людина, яка стояла біля витоків книгобудування першого НАШОГО підручника. Саме за ним я пізнавала світову літературу за шкільною партою. А з тих пір як прочитала про організацію І Султанівських читань, то завжди мріяла побувати у Прикарпатському національному університеті, почитати з… І ось – мрія здійснилася. У жовтні 2011 р. Доля дала мені можливість поринути у цей загадково-цікавий султанівсько-коломийський світ Прикарпаття. Назавжди в пам’яті залишаться рядки для “Женщины, которая не любит осень” : “Все прошло…/ Так печально и так светло./ Осень постучала ко мне в окно. / Мы сидим с ней до позней ночи, / понимая друг друга без слов, / и кажется ночь короче. / Нет тебя…/ Меланхолия сентября…” А таких доступно-цікавих “Уроків Султанова” від І.В.Козлика, я давно не зустрічала в фаховій літературі (доктор філологічних наук доступно і одночас науково висловлює у своїй статті найважливіші для кожного із нас (педагогів) настанови). Щастя, коли ти з другом самого Султанова мала за можливість поспілкуватися! Вже вкотре цікавими методичними ідеями нас дивує Ірина Хроменко. І ось ніби вже всім відомі і, водночас, з елементами новизни “Методи інтерактивного навчання”. І як уже зазначає вище А. І.Богосвятська, справді, вражаючий конспект уроку від Л.Афанащенко Всього 8 запитань – і заповнена таблиця “Історія життя Анни Кареніної”. Цитатна характеристика Анни і Вронського яскравий доказ того. як все у цих відносинах розпочиналось. І текстуальний аналіз монологу Анни – чим усе закінчилось! Поурочне планування від О.О.Гузь ще раз “доказує”, що якщо захотіти, то і творчість Анни Ахматової, і Бориса Пастернака… можна чудово розкрити учням впродовж 45 хвилин!

hala #3 січня 2012 в 08:02+4
Я користуюсь матеріалами журналу постійно. У цьому номері хочу звернути увагу на статтю Богосвятської А. І. “Сенкан. Роздуми про один творчий прийом” – це сьогодні популярний прийом, але не кожен учитель вміє його використовувати – автор доступно пояснює і навчає. Гузь О. О. робить чудову справу своїм плануванням – і цього разу все вдало.Сподобалась “Скарбничка пед. знахідок” (ст.13) Як завжди, кожен може для себе щось вибрати, і до матеріалів можна повертатись ще не один раз.

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”