Огляд життєвого і творчого шляху Антона Павловича Чехова

Вам також має сподобатись...

1 Відповідь

  1. admin сказав:

    Ірина Хроменко: Біографічний урок, на якому розглянутий життєвий та творчий шлях Чехова. Матеріал скомпонований цікаво. Гадаю, гарно сприймається учнями. Але у мене є декілька запитань до організації окремих етапів уроку.По-перше, на етапі оголошення теми та мети уроку, вважаю, недоцільним повідомляти школярам навчальну мету заняття. Для чого учням знати, що саме вчитель запланував розвивати в них? Навчальна мета пишеться в конспекті для вчителя. А дітям оголошується приваблива мета (це методичний термін). На даному уроці її можна було логічно взяти із виголошеної цитати Толстого. Так і сказати учням, що на уроці ми спробуємо пояснити думку Толстого – чому ж Чехов кращий за трьох французьких письменників? Нелогічною здається і словникова робота на початку уроку. Для чого з’ясовувати значення цих термінів: інтонація, вульгарність, рутина, чиношанування тощо. Зрозуміло, що це пов’язано з творчістю письменника. Але якось недоречно зразу “в лоб” про це говорити. Краще б у контексті розповіді, за потребою. Взагалі, література – це не фізика (постійно про це говорю!) Як можна з термінів розпочинати розмову про Чехова?! Де емоційне налаштування? На жаль, цей урок – це ще один зразок раціонального підходу до викадання предмету. Інформаційний урок, на якому так мало місця для почуттів! І закінчувати урок потрібно рефлексією, а не складанням таблиці. Дати можливість учням висловити власні враження, поговорити про емоції і почуття – це у тисячу разів важливіше на уроці літератури, ніж знову і знову звертатися до інтелекту дітей. Презентація, як на мою думку, складна для сприйняття. Різні шрифти. На окремих Слайдах зовсім дрібні. Не виправдана анімація (цілі фрази з’являються частинами – для чого?). Знову ж – матеріал сухий, для логічного осмислення. Не для душі. Вибачте за категоричність. Я можу і помилятися. Просто це моя фахова позиція: література – особливий предмет і викладати її потрібно по-особливому. “Дати знання”- це для уроку біології і математики. А перше завдання вчителя-словесника -пробудити душу,задіяти емоційну сферу, а потім уже – знання. Бажаю творчості і натхнення!

Залишити відповідь