Зміст №5, 2018

Нові програми для старших класів
Ольга Ніколенко. Роман ХІХ століття. Формування, провідні ознаки, різновиди. . .2

Фахові проблеми
Анна-Марія Богосвятська. Традиційна книга в епоху інформаційного цунамі, або Навіщо читати художню літературу. . .10

Редакційна вітальня
«Як виростити в душах дітей квіти». Ексклюзивне інтерв’ю Марії Юрчишиної. . .16

З досвіду роботи Марії Юрчишиної
Кольорові дні Тома Сойєра. . .18

9-й клас — на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки № 55-57. . .21

Методика і досвід
Валентина Мележик. Система уроків за повістю-притчею Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон». . .46

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Лілія Гринишин. Літературна майстерня. Урок створення позитивного настрою (За фольклорною баладою про Робіна Гуда). . .56

Ірина Бричка. Урок за твором Роберта Бернса «Моє серце в верховині…». . .58

Конкурс «Запрошую на відкритий урок!»
Ірина Ставнича. «Подолати «останній дюйм» на шляху один до одного». Урок за оповіданням Джеймса Олдріджа. . .61

Літературна карта України
Наталя Балахніна. «Вінець Овідія ніколи не зав’яне…». . .64

На 1 обкл. – учасниця фотоконкурсу «Ми любимо зарубіжну літературу!» – Бобир Дарина, учениця 9 класу Боярського НВК «Гімназія – ЗОШ I ст.» Київської обл.
Вчитель: Ольга Шпак
Назва роботи: «Коли книги читають, вони живуть»

Редакційна вітальня
«Кожна людина для мене асоціюється з книжкою». Ексклюзивне інтерв’ю Ірини Горобченко. . .2

Мистецтво аналізу
Ірина Горобченко. Загадкова леді з есе «Джакомо Джойс». . .7

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Урок № 44-54. . .12

Методика і досвід
Світлана Проценко. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні Артура Конан Дойла «Пістрява стрічка». . .51

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Валентина Гуцол. Інтелектуальна гра за романом Даніеля Дефо «Пригоди Робінзона Крузо». . .56

Фахові проблеми
Анна-Марія Богосвятська. Ідеї для відкритого уроку. . .58

Учитель – учителеві
Ірина Ткач. Філософські й літературні джерела роману Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита» (до уроків зарубіжної літератури в 11 класі). . .2
Владислав Чайковський. Мотиви творчості Григорія Сковороди в романі Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита». . .5

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки № 35-43. . .8

Методика і досвід
Вікторія Туряниця. Відображення японських уявлень про красу в хайку Мацуо Басьо. . .44

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Оксана Коваленко. «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі…». Літературно-музична вітальня, присвячена творчості Сергія Єсеніна. . .47
Оксана Коваленко. Іван Крилов. Байка Вовк і Ягня. . .50

Життя славетних
Наталія Кожукало. «Український Сократ». Матеріали для проведення Сковородинських читань. . .52

На 1 обкл. – переможниця фотоконкурсу «Ми любимо зарубіжну літературу!» (ІІ місце) – Зеленецька Альона, учениця 8 класу Бершадської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 Вінницької обл.
Вчитель: Попук Валентина Миколаївна
Коментар автора: Чому я вирішила обрати саме образ Аліси? «Аліса в Країні Див» – це дивовижна казка! Вона мені дуже сподобалась своїми неповторними дивами, які продумані письменником до дрібниць. Такий твір надихає на подорожі, мрії. Льюїс Керролл прагне донести до читачів, що окрім сірого, буденного життя, існує щось казкове, яскраве, магічне. Можливо, воно не існує матеріально, як у творі, але точно живе в нашій безмежній уяві. Я вважаю, що людина повинна час від часу припиняти думати про свої буденні проблеми і поринати у казковий світ.
Як це зробити? Просто прочитайте твір «Аліса в Країні Див»!
Взагалі, книжки – це найкращий путівник, з яким можна потрапити у будь-який куточок світу і навіть у диво-країни!

Редакційна вітальня
«Будуймо містки між дитячими серцями і вчительським». Ексклюзивне інтерв’ю Ольги Чоловської. . .2

З досвіду роботи
Ольга Чоловська. Урок мовою серця. . .5

Педагогічна хроніка
Анатолій Дзик, Ольга Чоловська. Методичні дегустації. Компетентний учитель – сучасному учневі. . .6
Матеріали семінару
Алла Іващенко. Міні-воркшоп «Істина в діалозі» (вивчення п’єси Г.Ібсена «Ляльковий дім» з використанням прийомів вітагенного навчання). . .10
Марина Вітко. Персоніфікація природних сил у творчості Гарсія Лорки (на прикладі поезії «Romance de la Luna Luna»). . .12
Олена Ходюк. Літературна студія – простір для творчості. . . .16

Науково-практична конференція
Людмила Юлдашева. Свято, яке завжди з нами. . .18

Методика і досвід
Вікторія Туряниця. Світоглядні та естетичні погляди Ш.Бодлера у збірці «Квіти зла». . .20

Конкурс «Педагогічні смаколики»
Світлана Дячок. Педагогічні смаколики від Світлани Дячок. . .24
Юлія Желізко. Ключики до дитячих сердець. . .26
Марія Юрчишина. Від особистості письменника – до особистості учня. . .28
Інна Сорока. Таємниці, сховані у філіжанці кави. . .31
Валентина Полякова. Гештальт-завдання на уроках зарубіжної літератури. . .40

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Маріанна Палчей. Тривога за руйнування духовних цінностей у новелі Рея Бредбері «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. . .46

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки№ 29-33. . .50

На 1 обкл. – переможниця фотоконкурсу «Ми любимо зарубіжну літературу!» (І місце) – Шевченко Крістіна, учениця 6 класу Покровської ЗОШ І-ІІ ст. Полтавської обл.
Коментар до світлини: Захоплююсь Ассоль! Вона переборола всі труднощі, які випали на її долю, бо мала мрію, до якої наполегливо йшла, прагнула всім серцем. «Якщо віриш, казка оживе!» – стверджує Олександр Грін. Що це насправді так, я переконалася на власному досвіді. Упродовж року ми з мамою чекали на повернення тата з АТО. І ось нарешті це сталося.
Мій татусь, учасник бойових дій, повернувся додому. Сподіваюся, що віднині він буде завжди поряд, і вже ніщо не зможе розлучити нас. Нехай здійсняться і ваші заповітні мрії і нехай завжди буде мирним небо над нами!

Конкурс «Педагогічні смаколики»
Людмила Савченко. Використання ігрових педагогічних технологій на уроках зарубіжної літератури. . .2
Ольга Денисюк. «Страви-делікатеси» з мого вчительського «меню». . .6
Презентація до уроку Педагогiчнi смаколики_Денисюк
Наталія Вихрист. Мої улюблені педагогічні смаколики. . .8
Наталя Рябошапко. Робота з пошуковою таблицею в системі формування читацької та мовленнєвої культури. . .10

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки № 21, 22. . .12
Світлана Тіхоненко, Ольга Гузь. Урок № 23. . . .21
Ольга Гузь. Уроки № 24-28. . .25

Відкритий урок
Світлана Юхненко. На хвилях Античності. . .48

Учитель – учителеві
Ольга Матвєєва. «Історія хвороби» Родіона Раскольникова: проаналізувати та запобігти. . .50
Презентація до уроку Історія хвороби Родіона Раскольнікова_Матвєєва

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Леся Простяк. Повість-казка Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див». Конспект уроку. . .53
Юлия Осьмякова. Противоречивость теории Родиона Раскольникова. Развенчание идеи. Урок по роману Ф. М. Достоевского «Преступление и наказание». . .58

Нобелівська премія з літератури 2017
Ольга Гетьман. Співець хиткого світу. . .62

 

На 1 обкл. – учасниця фотоконкурсу «Ми любимо зарубіжну літературу!» Вацко Вероніка, учениця 8-А класу Тернопільської Української гімназії ім. І.Франка.
Вчитель: Борщук Людмила Михайлівна
Назва конкурсної роботи: «Будинок, у якому немає книг, подібний до тіла, позбавленого душі».
Коментар учасниці до світлини: Цей вислів Цицерона пройшов до нас крізь віки, але яку неоціненну мудрість він містить! Як людина без серця – ніхто, лише бездушна істота, так дім оживає завдяки книгам. Вони наповнюють наше існування сенсом, в них я знаходжу відповідь на хвилюючі питання, вони чарують красою свого слова. Впевнена: яка б ситуація не склалася у житті – книга завше буде вірним порадником!

Редакційна вітальня
«Будьте по-дитячому прості, захоплені, емоційні!» Ексклюзивне інтерв’ю Анни-Марії Богосвятської. . . . . . . .2

Фахові проблеми
Анна-Марія Богосвятська, Марія Кіба. Сезонні валеохвилинки: острівець здоров’я, усмішок і позитиву на уроці. . . . . . . .4

Літературознавство і школа
Ольга Ніколенко, Ніна Шпаковська. Феміністичні проблеми в європейській драматургії (Г. Ібсен, Б. Шоу, А. Чехов). . . . . . . .8

Конкурс «Педагогічні смаколики»
Наталія Дуняшенко. Використання сучасних освітніх електронних ресурсів – запорука підвищення пізнавального інтересу учнів до предмета
(на прикладі вивчення твору Крістіне Нестлінґер «Маргаритко, моя квітко»). . . . . . . .15

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки№ 11-20. . . . . . . .20

Варіант №2 уроків 17-19
№ 17. ІІ варіант. Чайльд Гарольд. Модель суспільства
№ 18. ІІ варіант. Автор і герой в поемі про Чайльд Гарольда
№ 19. ІІ варіант. Новаторство Байрона в Паломництві. Спенсерова строфа

Атестація вчителя: шлях до майстерності
Лариса Мельник. Культура і мистецтво доби Відродження. Творчість Франческо Петрарки. Система уроків. . . . . . . .50

Позакласні заходи
Наталія Кожукало. Літературно-пізнавальна подорож Країною Вранішнього Сонця. . . . . . . .58

Учитель – учителеві
Олена Ірклій. Формування громадянина України на уроках зарубіжної літератури (на прикладі літературних творів, що вивчаються у 8 класі). . . . . . . .62

 

На 1 обкл. – учасник фотоконкурсу “Ми любимо зарубіжну літературу!” Гук Олександр, учень 7-А класу Донецької ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Балаклійської районної ради Харківської області. Назва конкурсної роботи: «Літо добігло кінця, а пригоди з улюбленими героями продовжуються»
Вчитель: Царук Ольга Ярославівна

Редакційна вітальня
«Щасливий вчитель та щасливий учень – головна мета реформування школи». Ексклюзивне інтерв’ю Олени Ревнивцевої.2

Офіційна рубрика
Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2017—2018 навчальному році.6

9-й клас – на відмінно!
Ольга Гузь. Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 9 класі за Програмою 2012 року (редакція 2015 року) (керівник авторського колективу О. М. Ніколенко).8
Ольга Гузь. Орієнтовне поурочне планування для 9 класу. Уроки№1-10.12

Учитель – учителеві
Ірина Ткач. Нотатки щодо методики викладання теми «Постмодернізм» на уроках зарубіжної літератури в 11-му класі.54
Валерія Верховська. Неоміфологізм у творах сербського письменника-постмодерніста Милорада Павича. .57

Конкурс «Педагогічні смаколики»
Уляна Мартинюк. Формування креативної особистості..60

Фахові проблеми
Анна-Марія Богосвятська. Навчаймося в дітей: навчаймося дивуватися, навчаймося допитливості, навчаймося мріяти.68

Виховуємо духовність
Ольга Чоловська. За мить до юності. Літературна дегустація.74
Олена Ходюк. Шедеври серця.О. Генрі. «Останній листок».79

Фестиваль «Всім серцем любить Україну!»
Вікторія Лучко. Герої не вмирають! .82
Наталія Вихрист. З досвіду національно-патріотичного виховання.83

Учнівська творча сторінка
Євгенія Громко. Єлисаветград у житті і творчості Арсенія Тарковського.86

Літературні ігри на уроках
Тетяна Біденко. Урок-КВК «Байкарія».88

Життя славетних
Олена Тищенко. Сестра Міллер: Цікаві факти з біографії Агати Крісті.91

На обкл. 1 – Гуллівер (мурал у Німеччині)

Черговий номер

Новини

Copyright © Журнал "Зарубіжна література в школах України"

Розробка сайтів студія “ВЕБ-СТОЛИЦЯ”